Helgens träningar/tävling

Hej! Jag tänkte skriva ett mer detaljerat inlägg om helgen ihop med alla bilder som tagigts men jag hittar inte sladden så tyvärr blir det bildlöst här ett tag! 

Iallafall, först var det träning för Liane. Farina har varit allt annat än kul tidigare träningar för henne. Men i lördags var hon så fin! Vilken känsla! Vi gjorde lite skolor, enkla byten, nån ryggning, bakdelsvändning osv. Inget nytt utan mest sånt vi tränat på och Liane var med och kom med små tips! 

På kvällen åkte vi till örsta med Surprice. Jag red mest igenom honom för att han skulle vara lite genomriden till söndagens träning för helene. 

Söndag em/lunch åkte vi till Linde med Farina. Jag skulle bara rida en La:P1. 
Farina hade gått dressyr både fredag och lördag så hon blev trött ganska direkt under framridningen. Men hon fortsatte tuffa på och var jättefin! Jag kände mig redo ca 10 min innan min start så jag fick skritta lite och då tappade jag lite tryck i henne. På banan märkets det att hon var trött och blev lite ofokuserad. Men ändå en helt okej ritt, 63.55% och sista kvalet nationellt satt! Fast jag ska nog inte rida nationellt iår, jag ska fortsatta träna på LA:P1 och prova en FEI på regional. 

Som avslut på en redan väldigt bra helg tränade jag med Surprice. Vi jobbade mycket lösgörande, att han skulle spåra osv, det hänger ju ihop men ah ni fattar. Han var iallafall hur fin som helst!! 
Älskar den hästen verkligen! 
Nästa träning är redan nu på fredag igen :D 


Kommentera här: