årssummering 2014

Hittade den här på ponnysanning och tyckte den verkade lite kul :D
 

Vad är ditt bästa hästminne 2014? Svar: Det finns väldigt mycket, när jag vann LA:p1 med Farina, Surprice kom, en träning för liane Wachtmeister med Farina som gick jättebra är några. Hela året har egentligen varit jättebra :D

Ditt sämsta minne? Svar: När Victor åkte tror jag, fast han har det jättebra nu ändå ♥♥

Har du köpt några hästar? Svar: Japp, Sugar! Och Surprice, fast han har vi bara på lån.

Sålt några hästar? Svar: Victor.

Vem har du tränat för? Svar: Helene Wannerth, och sen har jag ridit för Liane Wachtmeister och Per Sandgaard .

Hur har du utvecklats som ryttare under 2014? Svar: Jag har lärt mig massor, både fysiskt och psykiskt. Dels har jag lärt mig hur man gör olika rörelser och reder ut problem man stöter på ibland men jag har även mognat i skallen så jag skyller inte längre på hästen om det blir fel. tar på mig det själv att jag var otydlig och gör om.

Hur har dina hästar utvecklats? Svar: Farina har gått från hemsk till underbar! För ett år sedan stod hon på bakbenen, gick knappt i form och var stel i hela kroppen och nu ska vi snart ut och rida nationellt. Alltså det har gått riktigt fort detta år, men skam den som ger sig! Surprice har jag ju inte haft så länge men han också utvecklats väldigt mycket. Vi har jobbat mycket med att han ska jobba mer med ryggen/bakbenen och det tycker jag att det blivit bättre med!

Vilken häst har varit bäst under året? Svar: Farina såklart!

Vilken häst har du stått närmast? Svar: Farina, hon är den mest personliga häst jag träffat! Hon kommer aldrig flytta här ifrån!

Har du träffat folk som har haft fördomar om dig under året? Svar: Fördomar dom kanske inte haft men många tror säkert jag får allt serverat men så är det inte. Jag kämpar och sliter varje dag för att bli bättre precis som alla andra! :D

Har någon häst varit sjuk eller skadad 2014? Svar: Sugar hade trasslat in sig i en tråd precis innan han kom och sen gjorde han frivolt över en liten kulle och skrapa upp knät första dagen annars har vi inte haft någon skada på hästarna. Peppar peppar

Har du träffat några kända ryttare? Svar: Ja, Patrik Kittel, Helen Langehanenberg, Malin Baryard, Lisen Bratt-Fredricson, Douglas Lindelöw, Pether Markne och sen sprang jag på Thomas Ravelli på friends också  :)

Har du stött på några problem under 2014? Svar: Nä, inte mer än att vi inte har någon ridbana (än :D) och att jag därför inte hunnit rida båda kanske.

Vilken tävling har varit den bästa? Svar: RKK's såklart! Faktiskt så tycker jag inte att det finns någon bättre klubb som arrangerar tävling, inte som jag varit på i alla fall.

Har du förändrat något under 2014 i ditt träningsupplägg? Svar: Ja jag har ju förändrat massor i takt med allt jag lärt mig under årets gång.

Har du förändrats mentalt något under året? Svar: Japp, det kommer ju med åldern. Förut var jag ganska hetsig och snabb att skylla allt på hästen men nu har även jag börjat inse att det är jag som sagt till dom vd dom ska göra

Vilka tre saker är de bästa sakerna du lärt dig under året i träningssammanhang? Svar: ytterhjälpernas bedrift, tänka korta steg innan varje rörelse och ha tålamod, det går inte att fuska sig förbi något.

Vilka saker har du lärt dig under hästsportssammanhang? Svar: Att om man verkligen kämpar och vill någonstans så kommer man dit! :D

Vilken tävling har varit den sämsta? Svar: Gränna och Hageby var inte så värst tyckte jag...

Vilken placering är du mest stolt över? Svar: min och Farinas vinst i LA:p1,liksom då var vi verkligen bäst av alla i den klassen, det var jätteroligt! Och min och surprices första tävling och placering. Det var ju inte alls planerat och så kom det en strykning så jag pluggade program kvällen innan och så kom vi 3:a :D

Vad var ditt dyraste inköp? Svar: jag har inte köpt så mycket men Sugar tror jag.

Vad har du köpt mest av, alltså i kvantitet? Svar: schabrak eller ridstrumpor tror jag

Dina tre mest använda produkter 2014? Svar: min hjälm, mina stövlar och mina ridbyxor ;) och typ sadel och träns till hästarna. Haha ganska logiskt kanske

Någon ny produkt som du börjat använda under året? Svar: Ja hur många som helst, favoriten har nog varit ankyschabraken

Vad är det högsta du tävlat under 2014? Svar: FEI inledande på regional nivå

Vilken häst har du kommit närmast 2014? Svar: Farina

Vad kommer du sakna från 2014? Svar:  Värmen, varmaste året på 100år ju :D

Vilka är de bästa företagen du jobbat med under året? Svar: jobbar inte ;)

Vilken är din snyggaste tävlingsoutfit från året? Svar: har haft samma outfit hela året

Din fulaste tävlingsloutfit? Svar: dom gångerna jag inte hunnit sätt upp håret har jag inte känt jag så snygg

Vad är det sämsta som hänt under året? Svar: inget, mitt år har varit jättebra

Årets bästa ryttare? Svar: Emelie Aldenfalk, så himla duktig! :D

Har du lärt känna några nya människor? Svar: Ja det har jag.

Är det någon tävlingstabbe som du minns? Svar: det var nog på km i höstas och pappa var med och hjälpte till och han tyckte det var onödigt att ta kort med båda hästarna samtidigt och jag blev lite sur och precis då kom domarn och skulle åka hem. jag får för mig att det kan ge ett sämre intryck på mig som ryttare i framtiden.

Vem har du kunnat ringa till när du behövt prata och få tips och råd under året? Svar: jag behöver inte ringa för mamma finns ju, sen har jag ringt till Ann (surprice ägare) ganska ofta om det varit något.

Vad har du för mål med vardera häst 2015? Svar: Farina nationell FEI och förhoppningsvis få rida sm. Surprice MSVC och junior DM

Vad är ditt mål som ryttare 2015? Svar: Att bli starkare och mer vältränad. Har som nyårslöfte att inte äta något godis för jag räknade lite grovt på det och jag får nästan en träning för dom pengarna!

Hur kommer ditt häst-år se ut 2015? Svar: Om bara jag och hästarna får hålla oss friska så kommer det fortsätta som det har gjort senaste tiden med träning och tävling. I höst ska vi börja hänga på Sugar också :)

Vad kan du lova dig själv inför 2015? Svar: Att allt slit förhoppningsvis lönar sig 2015! :D

lite blandade bilder från 2014

 

 
 
 
 

 

 

 

 

 
 

Kommentera här: