För varmt nästan

Hejhej! Har ni det bra i värmen? Jag har varit på väg att smälta bort flera gånger haha ;) 

Farina har jag gått upp kl 6 på mornarna och ridit. Enda chansen innan det blir för varmt. Både igår och i förrgår har jag ridit på morgonen. Då har jag mest slarvat igenom hela ridpasset för att jag skulle hinna både trava och galoppera typ haha! Det jag förlorat på det är att hon är för stel verkligen. Jag har gjort lite skänkelvikningar men jag hade behövt jobba ännu mer med såna övningar. Att rida på en volt i nån halvdan galop när hon ändå är stel som en pinne ger inte så mycket.. Undra när jag ska fatta det? ;)
Så jag googlade runt lite och hittade en övning med tre volter, en i ena hörnet, den skulle man snett över banan till andra sidan och lägga en ny volt där och sen snett över banan igen fast till andra hörnet och lägga en till volt. Man red typ som en triangel. På raksträckorna gjorde jag lite skolor, skänkelvikningar och lite halt, halt/rygga, jobbade med det och sen joggade jag igång. Då kände jag  skillnad direkt! Kul :D 


Kommentera här: