Sova snart

(Bra rubrik ;)) 
Dagen idag har inte bestått av så mycket häst, konstigt nog. Fast helt "hästfritt" har det inte varit! Jag har hjälp pappa att lägga plattor där vi brukar spola av hästarna på sommaren! Så nu har vi en ordentlig plats utomhus OCH en spolspilta inne som vi också nyss gjort iordning :D det behövs när man har en vit/grå ponny ;)
Farina fick sig en promenad på kvällen bara! 

Igår var vi i ridhuset. Farina börjar bli så fin nu, det är så roligt :D hela våren har jag verkligen jobbat på och nu märks resultat! 
Jag jobbade henne på ungefär samma sätt som senaste träningen, övade på samma grejer och så. 
En detalj som jag tror jag missat tidigare men som jag insåg att jag måste träna på verkligen är att kunna ha henne helt rak i galopp på medellinjen. I LA:4 är det inridning i galopp och så går det på 60m bana vilket betyder längre "väg" till X, wops! Träna på bara :) 

Dessutom fick vi veta att en kompis till oss, hennes sto, Mity, hade fölat! Så vi åkte iväg och kollade på lilla fölisen igår. 
Jag red Mity för ungefär ett år sedan en gång, jättefin häst! 
Och lille fölisen var jättefin han med, så gulligt :D 








Kommentera här: