Dagarna som gått och lite nya bilder

Nu har det gått ett tag utan att jag skrivit någonting igen, haha!
Jag har iallafall höstlov och i söndags kom mina kusiner som stannade tills onsdag! Lite snabb info om dom är väl att jag har en tjejkusin som är 2 år yngre än mig och en killkusin som är nästan exakt på dagen lika gammal som min lillebror, så vi har väldigt kul ihop! Bellan och jag har mest varit i stallet, spelat Hay Day och hoppat. Japp japp, vi mognar nog aldrig ;)
Hon red på Farina en dag också. Det gick jättebra och jag blev väldigt imponerad att hon kunde rida Farina så bra för hon är inte het lätt hela tiden!
Jag red ett lösgörande pass i ridhuset i tisdags också. Mest fokus på skolorna och enkla byten. Enkla bytena är det egentligen inget fel på men jag måste komma ihåg att räkna skrittstegen innan jag ska fatta ny galopp..
Men det blir bättre och bättre både med skolorna och enkla bytena! Igår hade jag tänkt rida ett lite mer krävande pass på henne. Men hon kändes jättebra så det blev mer avcheckning av lite olika delar ur LA:P1/FEI inledande. Skolorna gick jättebra. I enkla bytena ville hon först inte sakta av till skritt. Fick lite smått panik haha men försökte samla ännu mer innan och efter ett tag blev dom jättebra! :D
Imorgon blir det en sista "koll" på allt innan tävligen på söndag.
 
Surprice fick lite oplanerat vila förra veckan för mamma inte var hemma. Jag började jogga igång honom i lördags lite lätt och sen kört på som vanligt. Dock har han kännts lite stel och lat på något sätt så träningen för Helene onsdags var välbehövlig och hur bra som helst! Han sköt ut bogen och bara älgade på så vi tog igenom det i skritt först. Det var líte svårt i början att få in bogen och trycka ut bakdelen, få honom att korta upp steget och ha honom låg och rund men inte lång i formen. Tankevurpa typ.. Men jag lyckades faktiskt riktigt bra att få honom att spåra och allt! I traven var det samma problem, men då hade jag kommit in i hur jag skulle tänka så jag visste mer hur jag skulle parera. Det var rätt mycket jobb med att få igenom traven men jag märkte stor skillnad när jag fick igenom det. I galoppen blir han skitsné när man tar för mycket i innertygeln så jag måste ha honom på yttertygeln och bara försiktigt leda in honom med innertygeln. Samtidigt ska jag driva på honom så han tänjer på steget och sätter bakbenen ännu mer under sig. Då kände man också tydligt när det blev rätt!
 
Igår red jag honom i ridhuset och fortsatte jobba på samma sätt. Redan i skritten kunde jag fortare få honom att spåra och bli rundare i formen. I traven och galoppen var det stor skillnad också så det var jätteroligt att rida där på kvällskvisten igår :D
 
 
 
 

Kommentera här: