Tävling 27 sept, Farina: LA:P1 och FEI inledande

LA:P1 - framridningen blev lite kort. Jag joggade fram henne och sen checkade jag mest av läget i skolorna, lite enkla byten och sånt.
På banan försökte jag rida precis som på träningen, halvhalt halvhalt halvhalt typ. Och det funkade ju, vi hade några missar men domaren verkade gilla oss för vi fick 66.84% och VI VANN :D hur roligt som helst ju, jättenöjd!
 
FEI Inledande -  Till den här klassen fick vi vänta rätt länge, Farina blev sjukt uttråkad och hade typ damp när vi lastade ur henne. Vi visste att hon skulle vara laddad så därför planerade vi in extra lång framridning.
När jag joggade fram henne var hon hur pigg som helst så jag fick jogga henne väldigt länge innan hon slappnade av. Sen fick jag ihop henne jättebra och både skolorna, enkla bytena och skrittpiruetterna var jättebra men då var det väl nån halvtimme kvar innan jag skulle starta. Så tyvärr hann hon bli trött, både i kroppen och huvudet tror jag. Så på banan blev det lite pannkaka. Fast mycket var egentligen väldigt bra, jag hade mestadels 7:or faktsikt. Men i skolorna och de enkla bytena blev det lite missförstånd mellan oss så där var det 3-4:or, och det är ju koeff. på det så då drogs ju totalprocenten ner. Vi landade på 57%, men jag är ändå väldigt nöjd! Världens bästa ponny <3
 
Dessutom gillade jag bedömningen i FEI väldigt mycket, jag hade allt ifrån 3-8:or, så det som faktiskt var bra fick jag bra på. Medans det som var mindre bra, det fick jag lägre poäng på. Sånt gillar vi! :D
 

Här ser ni bild på ett av tillfällena när det blev lite fel :S
 
 

Kommentera här: