Tisdag och snart helg

Hej och god morgon! Idag är det tisdag och näst sista dagen innan  jag får långhelg! Den här veckan i skolan har varit jätteskön verkligen! Typ idag har vi inga lektioner efter lunch för vi ska se fucking Åmål haha!

I alla fall så har helgen varit väldigt bra! Både Farina och Surprice har känts väldigt bra trots att dom vilat för vaccination osv. Farina känns väldigt nöjd och tillfreds med munnen nu vilket är jätteskönt!
Jag har ridit Dizzen också, det har gått bra tycker jag. För varje ridpass gick det snabbare att hitta rätt knappar och gör man bara det är han rätt enkel, jag tyckte ju han var svår först men kom på att kommer man bara på hur man ska göra går det superbra! :)
Idag ska vi ner till örsta och rida både Farina och Surprice. Jag red igenom LA:3 för första gången igår, kan programmet men är lite missnöjd med min ridning. Surprice var inte riktigt genomriden innan och då känns det som jag kommer på en älg och rider runt haha!
Farina ska också ridas igenom nu, nästa helg (10 maj) är det dags för tävling igen, måste rida igenom programmen mycket så vi ska vara bombsäkra på vad vi gör. Vi ska kunna det utantill baklänges i sömnen. Och då menar jag inte bara att vi ska kunna vägarna utan att jag ska veta att Farina kan allt och hon gör allt liksom. Typ skolor, ryggning osv.
 
I helgen är det dags för rkk's första hopptävling, meeting fre-sön. Jag kommer vara med i köket, det tycker jag är kul! Tänkte försöka fota lite är tid ges!
Tänk att den bilden är tagen för exakt 4 år sen på fredag? Den 1 maj 2011 provred jag Farina och den 6 maj hämtade vi henne. 

Kommentera här: