träning

Om en liten stund ska jag gå ut i stallet och börja förbereda för dagens träning. Det är Surprice som ska med på träningen idag. Jag har ju inte hunnit rida honom mer än igår och förrgår eftersom vi var på semestern och jag har inte riktigt fått igenom honom ens i uppvärmningen har jag tyckt i alla fall. Han trycker upp sig i formen och sänker ryggen. När han är lösgjord hamnar han nästan av sig själv i en rund och låg form. Så idag hoppas jag att vi startar upp lite mjukt med fokus på lösgjordheten  ;) kameran hänger med så hoppas vi på regnfritt när jag rider!
 
Juste, hahah feta Farina... Våran el i hagen är väldigt svag just nu, jag och mamma behöver inte stänga av den när vi flyttar om staketet och då har ändå pappa och grannen mätt så det är ström på. I alla fall så har vi i Farina och Tommens hage bara haft en tråd på vissa ställen, dom två är ju PRO-paret som mest sover hela dagarna typ, men min lilla ponny har ju kommit på att det inte är någon ström i så hon går rakt under tråden och kommer in i hagen med MASSOR med gräs som vi sparat hela sommaren, och som dessutom är tråd i tråd med Surprice's hage. Farina är en väldigt lättfödd ponny så ni kan ju gissa hur hon ser ut. Man hör när hon rymt från sin hage för då piper hon när hon nosar på Surprice. haha tjockponny..
Hon behöver absolut ingen mat alls just nu, medans Tommen kan äta hur mycket som helst. Så imorse satte vi upp två trådar där det bara varit en annars och så fick Tommen gå i den hagen med massa gräs. Min ponny blev helt bestört när hon insåg att 1. Tommen går i en annan hage. 2. Tommen får mer mat än Farina.  Så medans vi fortfarande var kvar i hagen försökte hon gå rakt igenom staketet. Det är ju lite läskigt eftersom hon kommer trassla in sig så då fick vi släppa tillbaka Tommen till den hagen med mindre gräs i igen. Vi ska gå över hela hagen och se var strömmen inte kommer fram och sen kan Farina få gå på tråden hur många gånger hon vill, när det är lite mer kräm i alltså..
 
Nu ska jag äta lunch så hörs vi! :)
 

Kommentera här: