mycket att fixa

Hej! Först tänkte jag berätta om veckans träningar.
Surprice tränade jag med i tisdags. Jag är väldigt glad att vi tog en extratid den här veckan för hjälp vad stel han var! Han blir alltid så efter han har ridits ut mer än en dag i taget. Först jobbade vi honom på en lite mindre volt för att lättare komma åt honom. Jag skulle flytta bakdelen i skänkelvikning några steg och sen tillbaka på volten igen, det skulle jag göra några gånger per varv och när vi sen övergick till galopp kändes han genast mycket bättre. I galoppen skulle jag göra övergångar till trav och sen även rida förvänd galopp Just förvänd galopp är något Surprice kommer loss av väldigt bra. Sen tittade vi på lite skolor och lite sånt. Vilket gick bra! Han kom loss väldigt bra och kändes lika mjuk och fin som vanligt mot slutet!
 
Och igår tränade jag med Farina. Först red vi på volt och kollade av dagsformen lite så . Hon var betydligt mycket bättre än förra veckans träning i formen men fortfarande vill vi att hon ska trava i med lite mer aktivitet och ta i mer bakifrån utan att bli springig. I galoppen sen har jag lättare att ta en förhållning och liksom driva fast utan att hon springer fort framåt utan att hon växer framför mig och sätter under sig bak. Det är så vi vill att hon ska göra bde i trav och galopp, och nu går det bättre i galoppen. Vi red lite förvänd och förvända öppnor i galopp innan hon fick skritta några varv och sen red vi igenom båda programmen jag ska rida i helgen! Första programmet var det miss efter miss och vi hade inget flyt alls. I mellangångarterna vill hon så gärna bara dra iväg fort som tusan haha, vilket inte ser särskilt harmoniskt ut hahah! Så innan jag red igenom program nr2 fick jag först, i trav, rida en diagonal och öka typ 5 steg sen minska, sen öka 5 steg och minska, så fick jag hålla på flera diagonaler och Farina svarade riktigt bra på det. I galoppen fick jag göra likadant och bara öka några steg innan jag tog tillbaka henne.
När jag sen red igenom det andra programmet fick jag öka-minska-öka-minska i alla diagonaler. På träning kan jag ju göra så för att det förhoppningsvis ska gå ännu bättre på tävling.
Det här programmet gick förövrigt mycket bättre. Det var nästan helt prickfritt och det enda som vi ska tänka på är att se till att nåt enkelt byte är exakt när jag passerar medellinjen vilket känns lite som "piss i havet" om man ser hur det var för några månader sen! 
 
Och idag då, ja jag har fullt upp! Jag behöver packa allt som ska med i helgen. Jag hade tänkt att börja packa tidigare i veckan men mycket av grejerna som ska med är ju sånt jag använder varje dag. Grejer ska göras rent, höpåsar ska packas och även kraftfodret ska göras iordning. Sen ska mina egna grejer packas och så behöver jag ju även fixa stallet för natten och fylla på vatten ute i hagen, Surprice ska ridas och Farina ska promeneras och badas. Jag har fullt upp, bäst att sätta fart!
Jag ska försöka hinna uppdatera lite hur det går under helgen annars hörs vi på måndag! :)
 

Kommentera här: