resultat gripens sommarmeeting

Först och främst vill jag berömma Farina! Hon har skött sig hur bra som helst både på banan och allt runt omkring! Hon börjar bli en riktig tävlingsponny nu :D
 
Fredag: Hela den här dagen var jag och mamma jättenöjda över Farina. Hon var lugn hela tiden, både på framridningen och på banan. Vi planerade in en lång framridning men vi hade ingen plan så jag red mest runt och nöjde mig med att allt var "okej", på träning får jag rida och har lärt mig hur jag ska göra för att det ska vara BRA och så kommer jag ut på tävling och vågar knappt andas för jag har hela tiden i bakhuvudet hur hon var i våras när minsta lilla gjorde att Farina exploderade och allt gick "förlorat" så att säga. Efter det lilla tävlingsuppehållet hon haft har hon ändrat sig, det märkte vi till dag 2 och 3.
På banan tyckte vi att det var det bästa vi presterat inne på banan, men det var några helt onödiga missar som drar ner på både just den rörelsen + allmänna intrycket. Vi fick 61%.
 
Lördag:vi hade läst igenom protokollet och sett vad domarna sakande, och försökte tänka på det på framridningen. Den här dagen hade vi en bättre plan och både jag och mamma var mycket bättre fokuserade till 100% på just mig och Farina och våran prestation. Mamma var med och coachade och hon hade lagt märke till att jag hela tiden kortar tyglarna och drar ihop formen på Farina. När Farina ligger på i handen och springer på fort kortar jag tyglarna för att jag lärt mig att "då bromsar man hästen", men det funkar inte riktigt på Farina, när hon gör så är det för att hon får lite panik och släpper jag då efter på tyglarna springer hon inte fortare, snarare tvärt om, hon blir bättre! Mamma tjatade på mig att släppa efter på tyglarna hela tiden och Farinas form blev mycket "behagligare" att se på!
Det blev lite väntan innan vi fick komma in på banan vilket gjorde att jag tappade formen på henne lite. Jag försökte tänka på allt Helene har sagt att jag ska tänka på på träning och allt mamma sa på framridningen, vilket gjorde att jag red i nästan lite undertempo för att vi skulle hinna med allt. Och ett nästan helt prickfritt program blev det, endast en miss i ett enkelt byte. Jag var helnöjd med ritten, som belönades med 63%!
På kvällen sen när vi gick igenom ritten insåg vi att fredagens ritt var rätt dålig faktiskt haha, vi som var så nöjda innan men jämför man med lördagens ritt som var mycket bättre var som sagt fredagens inte värd en poäng till. Vi som innan tyckte att det nästan var snålt betalt för fredagens ritt ;)
 
Söndag: det domarna ville se mer av i lördagens program var lite mer energi i framförallt traven hos Farina. Så vi provade oss fram på framridningen och Farina kändes superfin! Jag vågade ha samma tryck i henne även inne på banan och vi hamnade i en högre poängskala genom hela programmet egentligen, men i och med att jag vågade utmana oss lite kom några missar. Riktigt synd för det var framför allt i enkla bytena det sprack lite, och på de enkla byten som blev bra låg vi på 6.5-7, så synd med 4:or på några. Vi hamnade på 63% här igen, med egentligen en nivå högre poängmässigt men som drogs ner pga missarna. För min egen del mentalt räknade vi på vad jag hade haft utan missar, på ett ungefär såklart, men då hade jag haft 66-67% av två domare! Så glad för det, nu vill jag träna mer och snart borde vi också få till det perfekt på banan! :D
 
Inga bilder från helgen, då jag kommit på att jag fokuserar bättre på min uppgift när kameran ligger i bilen.
gammal bild
 

Kommentera här: