regn

Hej! Vilket väder det varit idag, usch! Nu vill vi ha sommar! Idag har mamma och jag varit hästskötare på ett bröllop. Brudparet skulle åka häst och vagn från kyrkan till festen och för att komma dit behövde de passera en stor väg så mamma och jag var med och höll i hästen och stoppade trafikanter. Det gick bra, det var rätt lugnt med bilar och de som kom stannade, tumme upp på den! På vägen hem fick jag och mamma åka med i landån. Supercoolt var det! Det tog lite över en timme så man slumra nästan till mot slutet ;)
Innan vi hjälpte till med det var vi på Marieberg för att handla nya kläder. Blir verkligen arg när jag är där, hatar det. Mest blir jag arg på alla andra som är där som bara trycker dig på och är i vägen. Nej detta ställe undviker jag helst. Dock skulle jag kunna gå hur länge som helst på hästsportsmässor där det ofta är ännu mer folk, kanske handlar om intresset för hästgrejer är betydligt större än vanliga kläder ;)
Och igår var vi i Hammarö och kollade på SM. Vi såg massor med fina ekipage. Tyvärr missade vi juniorerna vilket annars hade varit kul att se eftersom jag har som mål att bl.a. kunna rida junior-SM med Surprice. Men jag fick ändå massa inspiration och motivation att träna mer nu, blev lite avis på alla som var där. Jag var ju där med Victor 2013 och nu vill jag dit igen. Vilket ställe alltså, hoppas de får arrangera SM fler gånger!
Och mina stövlar vi skulle hämta...Det var nämligen såhär att i Göteborg fanns inte min storlek, antingen var det rätt storlek i foten men inte i längden/bredden osv, så jag kunde inte prova några i helt rätt storlek så vi la en beställning på två av deras standardmått och så kunde vi prova vilka som kändes bäst och det var det jag skulle göra igår + få med ett par hem. Vi har måttat hemma och den storleken vi trodde skulle passa, passade bäst. Tyvärr så var skinnet precis vid vristen jättetjockt på ena stöveln, och där är dragkedjan som  skörast så den gick sönder. Dragkedjan alltså. På den andra stöveln gick det hur enkelt som helst att dra upp även om jag fick blodstopp i benet fast jag bara provade några minuter sååå dom skulle skicka tillbaka stövlarna och så kommer ett par nya om 3 veckor. Blöööö, men men.. De var jättesnygga så bara att vänta. Hinner lagom få dom till meetinget i gripen så får väl se om jag klarar av att använda dom då eller om jag får ta dom gamla.
Både igår och idag har hästarna vilat. Farina har ju tappat en sko så hon får vila vilket hon vill eller inte. Imorgon ska Surprice ridas lite lugnt och på måndag kommer Laserlotta igen. Tyvärr har jag ju inte kunnat rida Farina och jag fick lite övningar jag skulle gjort för att lossa henne lite så vi får se. Farina fick ju "värsta" behandlingen sist så hon har nog haft en del träningsvärk denna vecka! Surprice ska också kollas igenom på måndag.
 
Imorgon åker vi till Askersund för att titta på 3-årstest. Nästa år är det ju dags för oss med Sugar så vi vill åka och titta för att se hur det går till. Vi vet på ett ungefär men det är alltid bra att färska upp minnet ;) och på måndag åker vi till Askersund med Sugar för att släppa honom på bete. Så då kommer han få sommarlov med massa lek och bus med lika leksugna grabbar som han!
 

Kommentera här: