Go' förmiddag

Hallå där! Höstlov den här veckan, underbart! Älskar lov, inte för att jag får tid att slappa. Tvärt om, jag hinner ju så mycket mer än när det är skola. Ska alldeles strax bege mig ut i stallet. Räknar med en heldag där. Ska städa stallet. Har varit några hektiska veckor så har blivit stökigt. Måste tvätta schabrak, göra rent träns, rulla bandage... 
I somras tvättade jag upp alla mina schabrak. Det tog nån vecka. Bara en kort tid efter fick vi besked att vi hade ringorm. För att få bort bacillerna från tex. schabrak ska det tvättas på 60 grader, jag hade tvättat på 40... Bara att tvätta om helt enkelt. Nu tvättar vi allt på 60 grader för att vara på den säkra sidan 😝
Jag ska även rida båda hästarna idag, båda ska gå lösgörande men surprice ska mest jogga medans Farina ska fortsätta pressas lite. 
Hörs sen!


Kommentarer:

1 Olivia:

sv. haha ja det lät ju lite roligt :D

Kommentera här: