Två lugna dagar

Igår var veterinären här och vaccinerade Farina och Tommen och kollade tänderna på allihopa. Farina var lite vass, hon har tydligen lite konstig käke på nåt sätt så hon tuggade konstigt och därför blir hon lätt vass, vi kollar henne 2 gånger per år. Surprice var också lite vass. Sugar hade vargtänder som vi ska försöka få bort så snart som möjligt innan vi börjar ha rida honom och Tommen hade tappat några tänder nu. Inte så konstigt kanske vid 29 års ålder , men nu ska han iallafall få äta lucern som är lätt att tugga! 
Eftersom jag inte fick rida igår passade vi på att ta en sväng till Marieberg. Tråkigt tycker jag men nu är jag utrustad med en ny jacka, nya byxor och några tröjor så nu klarar jag mig ett tag ;)

Idag hade vi tänkt att ta en skrittur där jag red surprice och mamma ledde Farina men hon kändes lite seg , antagligen eftersom hon blev vaccinerad, så hon fick stanna hemma och vi tog en sväng med bara snurremannen. 
Vi pysslade även med Sugar så idag tränade vi på att bli knoppad. Sen slängde vi på benskydd och boots, träns och sadel och gick runt stallet några varv. Han är så cool, han bryr sig inte om något. 
När vi kom in i stallet provade vi att hänga lite försiktigt på honom. Gick jättebra! 
Tanken är att börja sitta och rida in efter att jag har tävlat färdigt för i år, dvs mitten av oktober.


Kommentera här: