Bus i hagen

Sommarlovet fortsätter. Har fortfarande inte hänt särskilt mycket. Jag har knappt varit hemifrån senaste veckan. Men det är faktiskt ganska skönt ändå, i lagoma mängder. Hela våren gick i 190 så nu är det rätt skönt att bara chilla. Fast det börjar bli långtråkigt men snart är det Falsterbo, läger hos Helene, ponny-SM, div 1 final osv som jag ser fram emot supermycket!! 

I måndags busade Surprice i hagen. Tyvärr lyckades han sparka på sig själv på baksidan av ena bakbenet. Han går i en nästan helt platt hage så han gjorde det själv (alltså var det inte naturen som anföll honom ;)) . Det blev inte så djupt, utan bara ytligt. Vi ringde dock veterinären ändå för att rådfråga och han sa att det var tur att han inte sparkade sig själv på sidan för då hade det kanske kommit åt senskidan (tror jag det heter). Vi har tvättat det och haft bandage på för att det inte ska komma in skräp. Han har fått vila nu två dagar ifall att det skulle bli något men det har sett fint ut så nu ska jag skritta ut på honom. 
Mamma kommer snart hem och då ska vi ut och rida. Vi får se om jag rider Farina och hon Surprice, eller om jag rider Surprice och hon går med Farina. 
 

Kommentera här: