kvalad till junior-SM!

Det var längesen jag skrev här. Jag och Surprice har haft lite otur senaste tävlingarna.  Det har inte varit så kul. Det stora målet för detta året har ju hela tiden varit junior-SM och det kändes långt borta ett tag. I helgen, i Hammarö var det sista chansen att sätta sista kvalet. Helene var med i fredags och då var Surprice jättefin. Tyvärr några missar som drog ner det så då hamnade vi på 64%. Så det var väldigt jobbigt att veta det till lördagens start att jag behövde sätta en ritt utan missar och allt. Var ändå ganska lugn på morgonen. På banan fick vi till en ritt utan missar. Jag tyckte vi tappade lite tryck i traven men jag tror vi tjänade poäng på jämnheten den gången. Efteråt vågade jag dock inte hoppas på för mycket utan räknade med att hamna under 65% för att inte bli besviken när resultatet kom. Sen hör jag hejarklacken (mamma, Surprice ägares syrra och några till) bara vråla bakom mig. Då fattar jag att det gick bra ;) 65.8% och en 4:e plats. Även fast vi inte har de högsta kvalprocenten eller räknar med medalj så är vi så glada att jag kvalade så vi får åka till Strömholm och samla på oss rutin och erfarenhet! Det ska bli superkul!
Igår var Farina på tävling i värmen. Det var sjukt varmt och banorna dammade ordentligt. Farina kämpade på bra, vi misstänkte dock brunst pga hennes beteende. Hon började skvätta lite då och då och sen somnade hon så fort vi stog still. Hon orkar inte jobba i bakifrån när brunsten är på ingång vilket var det som saknades igår. 61% i båda klasserna. Bryt ihop och kom igen ;)
 
 

Kommentera här: