Pigga och glada hästar

Idag blev det äntligen ridning igen på mina favorithästar Farina och Krut😍 Kom ju massa snö i fredags så har inte gått att rida för det, men idag var ridbanan snöfri! 


Farina var jättepigg och glad att få jobba igen. Hon kändes dessutom väldigt bra för att ha vilat några dagar! Idag gjorde jag mycket övergångar samt några öppnor/slutor för att hon skulle få komma igång lite. Det kändes väldigt enkelt att rida henne idag, det där dragläget man vill åt som funkar när häst och ryttare samspelar liksom, så kändes det idag i övergångarna. Det är en speciell känsla när man bara behöver tänka och hästen gör det man ber om. 😎 lifegoal typ😋 

Krut och jag tog en lång skrittur tillsammans med mamma och Sugar. Det hände inte så mycket utan vi knatade på. Mitt i skogen mötte vi på tre älgar som stod och käkade potatis. Sugar kollade mest på dem, han trodde väl det var hans kusiner eftersom han själv är mer lik en älg än en häst ibland 😂 och Krut blev nog mest avundsjuk för de åt mat😉 

Men älgarna gick iväg och vi fortsatte hemåt. När vi nästan var hemma igen började Sugar bli lagom slut i huvudet och krut var nog hungrig, så då var de överallt och ingenstans. Helt plötsligt stannade Krut till bredvid ett stort gräsgärde, innan han helt byter riktning och styr rakt ut på gärdet. Det fanns liksom inget stopp i honom utan han hade siktet inställt och det var att få äta. Jag lyckades övertala honom att följa med hem istället och sen blev han glad när han fick äta ensilage hemma sen😂🙈 Kruuuuuut🤣🤣🤣

Kommentera här: