Skolstart

Idag började skolan. Dock blev det en kort dag för mig då jag var på Eklunda imorse och hjälpte till att knoppa en av deras fölungar som skulle knoppas. Det var uttagning till elitfölauktionen i höst. Var superfina fölungar där! Det var två riktigt fina dressyrföl som jag gillade jättemycket!🙌🏼 


Nu i eftermiddags red jag Krut. Vi fortsatte där vi slutade innan han slängde av sig skorna, och red honom rund och låg i formen med mycket övergångar hit och dit. Han skötte sig bra och mot slutet när han kom igång ordentligt kändes han riktigt fin! På fredag är det träning för Helene igen. Är så laddad att träna igen och (förhoppningsvis😉) visa allt vi tränat på sen sist och att Helene ser skillnad😃💪🏼🐴 

Farina och jag agerade sällskap med mamma som skulle iväg på möte hos en bort i byn🏘🌳 Igår på träningen var Farina jättefin! Hon var pigg och framåt, positiv och fin i formen redan från början och fortsatte så hela träningen. Efter senaste träningen med Krut för Helene när jag fick rida honom rund och låg så har jag även börjat gjort det på Farina. Efter att jag börjat gjort det var hon blivit hur fin som helst. Jag tror det har ett samband eftersom hon får komma loss och komma upp med ryggen och få in bakbenen när hon går rund och låg, och det gör ju att det blir lättare att plocka upp henne i formen sen😉

Kommentera här: