Tipptopp-helg

Har verkligen haft en superbra helg! 

I lördags morse stod klockan ställd på 05.00 för att ge hästarna frukost så jag kunde rida Farina på morgonen. Strax efter 06 satt jag på Farina redo för ett ridpass i morgonregnet 😉☔️ Red Farina rund och låg med mycket övergångar och tempoväxlingar. Sista 10 minuterna av passet plockade jag upp henne i formen och red igenom skolorna och lite andra travdelar ur programmen. Hon kändes väldigt fin och lösgjord. 
Vid 8 var jag på Eklunda för lite jobb. Nu är seminsässongen slut och alla ston har åkt hem. Så det är ganska lugnt där nu mot i somras😜
När jag var klar på Eklunda åkte jag och pappa förbi Örsta och käkade lunch och sen drog jag hem och fixade mig lite. Sen blev jag upphämtad och åkte till sannahed. Jag och josse skulle hjälpa till på ett bröllop. Jättekul var det, mycket att göra men det var som sagt väldigt kul med bra sällskap och ett fint brudpar. Kom hem vid sent på kvällen och då var det bara att gå och lägga sig igen 😉 
Igår ringde klockan strax efter 5 och då fick hästarna frukost och jag packade in alla saker som skulle med. Mamma fixade mitt hår och jag knoppade Farina. Vid halv 9 åkte vi mot wittvång och lite tävling. 
Farina har inte tävlat sen SM och hade kunnat tagga över jättemycket, men hon höll sig i skinnet. Framridningen hade väldigt sugande underlag, så hon blev lite matt. Hon fick nog mjölksyra! LA:1 tyckte jag inte alls gick bra därför, hon hade ingen energi och framåtbjudning. Speciellt i traven behöver vi mycket energi fortfarande så vi lättare får med bakbenen och formen blir då bättre. Galoppen är hon starkare i och den var bra trots att hon kändes lite trött. Vi fick dock 73% och kom tvåa så det var kanske inte så dåligt ändå 😉 ✌🏼 

Mellan klasserna laddade vi upp med energi både Farina och jag. Sen tog vi en mycket kortare framridning och jobbade mest övergångar och tempoväxlingar innan det var dags att gå in på banan. Hon kändes mycket bättre i andra klassen och hade mer energi. Formen var bättre och hon verkade tycka det var roligare hon med. Traven var bättre än först klassen men ändå inte så bra som den kan vara. Skritten tyckte jag var helt OK och galoppen var helt fantastisk. Vi fick 76.3%(!!!)!! 😱😍 Vi fick 9:or på både ökade skritten och ett enkelt byte. Vi fick 8.5 på en galoppserpentin och sen hade vi väldigt många 8:or också. Vi vann klassen med 16% marginal till tvåan🙊  
Vi vann även DM för Örebro Län i år igen😘 
Efter prisutdelningen åkte mamma hem med hjärtat och jag fick skjuts av min moster till Eklunda där jag fixade stallet och kvällsfodra. 

Nu är jag med klassen på hajk nån stans i skogen. Redan uttråkad och bussen går hem om ett dygn. Längtar tills jag är hemma igen😂👍🏼

Kommentera här: