Hard work pays off

Även fast dressyren är en tuff sport, det krävs mycket av en om man vill nå sina mål. Men samtidigt så är det en väldigt rolig resa man får göra och man blir alltid glad över alla framsteg som man och hästen gör.  
Jag och Krut har haft några tuffa veckor nu. Jag har fått tuffa till mig rejält och Kruts ego har fått en ordentlig tillsägelse. Men nu i efterhand har det varit så värt det för både igår och idag har han varit SÅ fin! Helt plötsligt har flera bitar fallit på plats och det som kändes omöjligt förut känns som piece of cake nu. Hur kul som helst!!! Så glad för Kruts utveckling, tror han också tycker det är roligt med mer kondis och styrka och mindre fett.
Det som verkligen har förbättrats är traven och formen där. Jag har fått ihop honom på yttersidan som tidigare har varit väldigt lång. Genom att jag fått ihop yttersidan kan jag lätt leda med innertygeln och på så sätt får jag honom rund i innersidan. Han får lättare att svänga och komma med runt på tex volter och jag kan även växla ofta mellan öppna och sluta på ett enkelt och bra sätt. Jag har också fått igenom mina halvhalter vilket kommer göra honom gott i framtiden när han nu får börja bära mer vikt bak. Heja knut!💫❤️🐴

Nu är vårt kortsiktiga (väldigt kortsiktiga😝) mål att fortsätta träna på det här tills på onsdag så vi kan visa för fröken HW att vi vässat oss ordentligt sen hon såg oss sist😉 

Sugar och jag närmar oss även helt självständiga! Igår gjorde jag iordning honom och red helt utan mamma. Han är en väldigt okomplicerad häst men mamma är ju liksom alltid med och fixar mycket🤪 pappa var med istället men lagom som jag börjat rida kom en han kände hem till oss, så pappa gick iväg för att prata och jag och Sugar fick klara oss själva helt enkelt. Gick jättebra och Sugar skötte sig toppen! 

Igår bakade jag julgodis också. Mums😋 
Jag har gjort julgodis i några år och då lär man sig ju vilka som är goda och vilka som inte är det😉 
Jag gjorde Rocky Road, gräddkola med flingsalt, chokladfudge, vit choklad/kardemummafudge, knäck med cashewnötter och tjongkola, det tycker jag är de bästa sorterna🙏🏼😇 min favorit att äta är nog Rocky Road och lättast att göra är helt klart chokladfudgen. (Smält choklad och lite smör, blanda med kondenserad mjölk, häll i en form, låt stelna, klar😍) 
(null)

(null)

Kommentera här: