Heja Knut

Nu har jag ridit två dagar i rad på Krut och han har varit jättesnäll båda dagarna. Han försökte busa till det lite en gång igår men då hann jag stoppa honom innan han började och sen kunde vi fortsätta passet som vanligt. Han tar mina hjälper mycket bättre nu och är mer uppmärksam på mig nu. Han har varit riktigt fin båda dagarna. Han blir ju så fin när han går  fram av sig själv! 

Farina blev longerad av mamma igår. Farina var så glad för att äntligen kunna springa där det var bra underlag. Det är ju lite begränsat nu när det är snö och vi inte har snösulor än. Farina körde gärnet iaf. Det är så coolt att se för hon är hur balanserad av sig själv fast hon sprang fortare än blixten. Sen ser man alla hennes muskler också väldigt tydligt när hon får springa utan utrustning och det är också fränt. Hon var ju rätt tunn när jag fick henne! 
Idag red jag henne med fokus på lösgörande. Typ som yoga 😆💃🏼 hon fick gå rund och låg i formen och jag jobbade mycket skolor, övergångar däremellan och även övergångar skritt-trav samt tempoväxlingar. La in nån ryggning och lite sånt ibland och hon blev fin. I galoppen jobbade jag med lite halvhalter, senaste tiden har hon höjt sig i formen och inte tagit min halvhalt. Därför red jag och bara samlade upp nåt språng och sen red jag fram igen för att få henne att tänka framåt och tycka det var enkelt och lätt😘 

Vi var i ridhuset vid 8 imorse, de fick frulle före 06😴 Skulle fixa stallet på Eklunda idag nämligen så därför ville jag rida innan det. Segt att gå upp 05.45 en lördag meeeen sååå skönt när man kommer hem och hästarna redan är ridna🤩😍 den enda som inte tyckte det var så kul var Knut som stog och sov i ridhuset medan jag red Farina. Gulle då:’) 😘 

       (null)



Kommentera här: