Livet rullar på

Oj vilket långt juluppehåll det blev här. Men no worries, allt är som det ska med både mig och hästarna!😉 hästarna fick vila både söndag och måndag. Vi firade jul båda dagarna så vi hade inte hunnit rida då ändå. I tisdags däremot var julfirandet över och då red jag både Sugar och Krut hemma på banan. Krut fick gå ett vanligt pass där jag kände igenom honom lite och såg till att både han och jag var med på noterna inför onsdagens träning. Han var väldigt pigg men höll sig på backen och var väldigt fin! 
Sugar och jag bara chockade till och hoppade! Haha vad hände där liksom?🤪 vi travade först lite bommar, som han gjorde utan problem, och sen la vi upp ett litet kryss som jag kom på både från trav och galopp. Han gjorde det strålande och var jätteduktig. Så länge det inte är för högt tycker jag egentligen också att det är roligt, men eftersom jag gör det så extremt sällan är jag väldigt dålig på att se avstånd och lägga hästen rätt. Därför tycker jag att bommar är precis lagom😆 

I onsdags red jag Sugar på förmiddagen och sen vid lunch var det träning med Krut för Helene. Hon tyckte det var jättestor skillnad och tyckte han var jättefin så det var ju superkul att höra! Han var väldigt fin tyckte jag med, men han blev lite trött mot slutet. Men fast han blev trött så fortsatte han kämpa på vilket han ska ha en 👍🏼 för, tidigare hade han nog försökt slippa undan när han blev för trött. Utvecklingen går framåt 😘 

Igår fick Krut nya skor och jag red ett ganska kort pass på Sugar. Han har gått i tre dagar nu och jag kände att han började bli lite trött igår. Men vi ville samtidigt rida honom flera dagar i sträck för att han ska utvecklas och bygga mer styrka osv .Nu får han några dagars välförtjänt vila! 

Farina har vilat en vecka nu. Hon har jobbat på bra en period och vi kände att hon behövde ett litet break. Nu klättrar hon på väggarna och är allmänt överladdad så dags att sätta igång igen tror jag😜 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentera här: