Seg start på veckan

Har varit helt slut efter helgen på friends. Inte för att det var särskilt ansträngande att vara där, snarare tvärtom. Vi tog det väldigt lugnt men det blir ändå massor med intryck liksom 😆😆😆 segt då att starta veckan med idrott kl 8 på morgonen😴 verkligen sämsta starten på veckan tycker jag! Hela måndagen kändes så seg, höll på att somna hela dagen. Men jag slutade ganska tidigt och vi hann med att rida alla tre hästarna då🤩 först åkte vi ner med Sugar för vi tänkte att vi skulle vara själva där då innan alla andra slutat jobb och skola. Men så kom det två andra och skulle rida vilket Sugar tyckte var spännande. Men det gick jättebra och han slappnade av och gick att rida som vanligt fast han tyckte de hästarna var lite spännande😉

Sen åkte vi ner med Farina och Krut. Båda två var jättefina! Farina var väldigt pigg men ändå fin! Krut var också hur fin som helst! Kul ju💃🏼🎉 

Idag blev sista lektionen inställd. Hur underbart?! Hade hunnit med allt ändå men nu hann jag sätta mig ner och äta i lugn och ro vilket inte hör till vanligheterna annars😉 fixade stallet och sen red jag Krut här hemma. Skrittjobbsde honom och han kändes jättefin verkligen. Satte på ett par andra sporrar idag som gjorde honom lite känsligare för min skänkel och då behövde inte jag sitta och nöta med sporren hela tiden. Ska rida med de sporrarna imorgon på träningen så hoppas vi att de funkar bra 😁 

Sen åkte vi på träning med Farina för Pia. Var en som inte kunde så de frågade oss👍🏼 en jättebra träning var det. Farina var lite taggad i början och inte riktigt lösgjord i sidorna men vi jobbade på och det blev riktigt bra! Idag kände jag att poletten hos mig föll ner gällande dessa öppnor. Flera olika tränare under typ 4 års tid har sagt att jag ska göra massa saker för att det ska bli en bra öppna och även Pia har sagt det enda sen jag red första gången för henne för ett år sen. Men idag ba ahaaaa🤓🤯 och så blev det mycket enklare att rida öppnor! 

Imorgon är det träning med Knut💃🏼💫🐴💪🏼 
(null)
Från igår 😍🐴🦄✨ 

Kommentera här: