Söndag måndag tisdag

Sista hela veckan i skolan innan vi går på jullov nästa vecka. Taggaaaa🤩🤶🏼 

Idag slutade jag sent, verkligen deprimerande att det är mörkt redan innan jag ens slutat. Men snart vänder det och blir ljusare😇 Vi åkte till Örsta med både Farina och Krut idag. Farina var jättefin! Vi har hittat traven på henne nu, där hon är bra i formen, driver på bra bakifrån och driver framåt och jag får ett bra sug fram till bettet. Det blir lite racerbåtskänsla liksom 🚤🦄 Det är fortfarande lättare att ha henne så fin när vi bara rider på volten till exempel, men jag börjar även kunna rida henne så i skolorna. Speciellt öppnorna gick toppen idag✨✨ 

Krut som nog många tror är genomsnäll så kan jag meddela att ni tror fel🤣 höll på att flyga av flera gånger idag🤦🏼‍♀️ tror de där sporrarna som jag tyckte var jättebra inte var så bra för när jag red med de passet efter träningen igen så blev han skitsur och sen har han tagit det som grej för att slippa undan. Idag fick vi lura honom lite, så vi gjorde trav-galoppövergångar längs spåret för det kommer han loss bra av utan att han märker det. Framförallt i traven blir han jättefin av galoppen, för då kommer han ihop och driver framåt av sig själv! Imorgon är det träning för HW, hoppas det går bra verkligen✊🏼✊🏼 

Sugar fick ta en sväng i skogen i söndags också. Krut gick med som sällskap och var helnöjd med det lugna tempot 😉 
Sugar skötte sig jättebra även i söndags. Han tyckte det var lite otäckt när vi mötte en bil där det var ganska smalt och det lät lite konstigt när dubbdäcken knastrade i isen liksom. Men det gick bra ändå. Egentligen är kanske jag inte rätt person att rida ut på honom då jag är världens mes. Jag själv blir lika rädd som honom när nåt händer fast jag ska vara den trygga och övertygande människan uppe på ryggen som visar vägen😉 men vi lär oss ihop och jag själv växer för varje gång jag gör såna saker så det blir bättre för varje gång✌🏼😍 
Nästan hemma var precis luciafirandet på ridskolan slut och det kom massvis med puckon till bilister efter vägen🤯 vi kunde gå in på en annan väg och vänta medan alla skulle hem fort som fan haha och då vill man ju verkligen inte vara ivägen när ovana grusvägsförare är i farten🚙 

Imorgon bitti drar vi till Örsta med Sugar🐴 
(null)
I natt hade min ena kanin rymt och det syntes var han skuttat omkring för det var nysnö😘🐰 
(null)


Kommentera här: