Borta bra men hemma bäst

Vi kom hem igår kväll. Det är väldigt roligt att åka iväg några dagar och göra andra saker (men ändå hästrelaterat😝) men det är lika skönt att komma hem sen! 


Idag har vi kört på full fart. Alla tre hästarna har blivit ridna💪🏼🐴😁 Har tagit hela dagen, tar ju massor med extra tid att åka till ridhus varje gång. Längtar till våren👌🏼☀️ 

Började med Farina idag. Hon kändes lite ringrostig i början, men eftersom hon vilat när vi var i Göteborg var det okej. Jobbade mycket övergångar, hon blir smidig som en katt av det. Jag red skolor på henne och gjorde galoppövergångar. Efter det blev hon som vanligt igen och då jobbade jag henne i galoppen lite till med lite arbetspiruetter samt enkla byten. Hon kändes väldigt bra på slutet💃🏼😘 

Sedan red jag Krut🐴💣 Jag skrittade i typ 20 minuter. Både på långa tyglar och sen lite jobb på tygeln. Sedan travade jag en stund. Red mest runt spåret bara. Han har ju också tagit det lugnt när vi var i Göteborg så han fick verkligen mjukstart. Imorgon ska han ut och ridas i skogen😀🐴🌲 Men han är jättepigg och glad, och han känns väldigt bra😘 

Sedan var det dags för Sugar. Mamma var inne en snabbis och jag orkade inte vänta in henne så jag lastade in Sugar själv. 😃👍🏼 han är världens snällaste och coolaste😎 sen kom mamma och då var det ju bara att åka🙈 
Vi longerade som vanligt först en stund. Han har fått vila i en vecka nu så han var lite pigg i början. Sen hoppade jag upp och då var han väldigt fin! Mest glad är jag över högergaloppen idag. Den har varit det svåraste hittills och han har haft det jobbigast där. Idag däremot gjorde han jättefina fattningar och var fin i galoppen också. Kul! Vänstergaloppen har alltid varit lite bättre men idag var de lika bra kändes det som. 

Krut i sitt nya lurv. Älskar lurv och älskar Krutis 😘❤️ 

Kommentera här: