Lördag

Imorse red jag Farina. Hon kändes lite ringrostig efter några dagar med promenader. Jag jobbade mycket med skolor, skänkelvikningar och att ställa och böja åt alla håll. Allt för att hon ska bli slidig som en katt 😉💃🏼 Hon kändes bättre redan mot slutet av dagens ridpass, så jag tror hon är som vanligt imorgon igen 😘✊🏼


Krut red jag också i ridhuset idag. Han var riktigt fin! Det kändes som att han hade lite träningsvärk sen igår, han jobbade på bra men försökte smita undan lite ibland🤣 
Fortsatte med övningarna jag gjorde igår, idag hade jag ännu bättre koll på båda sidorna. Igår var det framför allt vänsterbogen som gärna flöt ut lite. Sedan provade jag lite skolor i trav. Det gick jättebra, jag tror han har gjort skolor förut för han visste precis vad det var han skulle göra😃👍🏼 
I galoppen var han också fin. Jag jobbade vidare med det vi gjorde igår där med. Sen provade jag lite förvänd också. Det gick bra det med. 
Efteråt åkte vi och handlade lite snabbt och då fick han stå i transporten. När vi kom ut till bilen igen stog han och sov, så gullig! 😍

Idag kom veterinären och tog stygnen på Sugar också. Wihoo, snart är det helt läkt. Det ser jättefint ut men vi vågar inte ropa hej förrän det är 110% läkt😉 men hon tyckte vi kunde börja lite försiktigt att sätta igång honom nu. Vi kommer ta det ganska lugnt i början eftersom han inte gjort nåt på 3 veckor. Imorgon får han följa med Krut ut i skogen. 🐴🦄 

Kommentera här: