Läger hos Helene

Lägret hos Helene är en av höjdpunkterna varje år, det är verkligen bland det roligaste på hela sommaren! Det var tredje året som jag var med och nu längtar jag redan till nästa år igen. Jag har lärt känna flera kompisar just via Helenes läger vilket jag är jätteglad över 👯❤️ 


När vi kom dit i måndags fick Krut komma in i sin box, han fick självklart stå i brorsan Cantars box😉 sen hade vi lite fika och samling innan vi började rida. Jag red efter lunch så förmiddagen gick åt till att sitta och kolla när de första red👍🏼 det är hur nyttigt som helst att vara med och kolla när andra rider och se vad som händer och höra vad Helene säger. Många av oss har liknande problem som vi jobbar med och då är det bra att se hur det ser ut från backen. 

Efter lunch var det min tur att rida. Krut var stundtals väldigt fin, men däremellan försökte han smita undan ibland för han tyckte det blev jobbigt. Jag var inte tillräckligt snabb att parera och hindra honom från att inte dra ut sig så ibland tog det lite lång tid innan jag fick stopp på honom. 🙈 krutis🤣 

Dag två var han mycket finare, han var verkligen superfin! Helene sa att han aldrig varit så fin som han var då. Mot slutet blev han dock väldigt trött, så såfort han gjorde det vi ville gav vi oss. Så förutom att han blev trött på slutet var nog träningen igår den bästa vi gjort hittils. Han var huuuur fin som helst! 😍 

I måndags kväll fick vi prova att tömköra Cantar också. Det var väldigt häftigt. Det är en viss känsla när hästen driver i bakifrån och suger tag i bettet och bara dansar fram, det måste man få uppleva för att förstå nästan. Det var ju ett tag sen jag satt på en sån häst nu som det kändes så på så det var kul att få prova igen, fast denna gång bakom hästen och inte på. Längtar tills dagen jag också har en häst som Cantar som är så välutbildad, lydig och stark!🔜🔛🔝😉🙈🐴🙌🏼😍 

Kommentera här: