Trötter

Nu är jag riktigt trött, men skriver hur helgen varit en snabbis bara. Började dagen idag med att stiga upp klockan 5, och så satt jag på Farina vid 6 imorse. Det gjorde absolut ingenting att gå upp så tidigt för det blev ett jättebra pass på Farina och ridbanan var superb 👌🏼 efter massa efterlängtat regn under natten 💃🏼 

Vid 8 var jag på plats på Eklunda för lite jobb igen. Jag tycker bara det blir roligare och roligare att vara där, och ju mer jag är där desto mer lär jag mig och får ta mer och mer ansvar. Som den här helgen har jag morgonfodrat och fixat allt sånt helt själv. Annars brukar vi alltid hjälpas åt på helgerna. Men nu fixade jag det själv😉 egentligen är det inte så komplicerat, men det är ju många hästar och mycket att tänka på!🙈 

Nu på kvällskvisten hade jag planerat en lång skrittur på Krut. Fick sällskap av Amanda som har sin häst hos oss nu ett tag. Jätteroligt med sällskap. Vi red på ridskola ihop när vi var små, och vi red förbi den ridskolan så vi fick massa minnen och satt och prata om det hela vägen😍😇😅 

Igår var jag också på Eklunda, och sen red jag krut direkt när jag kom hem därifrån. Vi red i hagen för ridbanan dammade så. Kunde galoppera på lite längs hela hagen och fick för mig att vi skulle hoppa. Dressyrryttare som vi är hade vi dock inget hindermaterial utan fick ta några plaststolar och en pinne som låg i hagen 🤣 funkade det med. Krut tyckte det var superkul att hoppa, jag med! Funderar på att vara med i nån bomgrupp till hösten, har tre hästar som behöver få rida mer bommar 😉 Får se hur det passar in med övriga planeringen. 

Hjärtat var lite trött imorse😘🦄 När jag hoppade upp blev det dock mer fart i henne 🙈🦄💨

Kommentera här: