SM 2017

Hemma från SM nu. Dags att berätta hur det gått. Har inte haft tid att hinna uppdatera här, men tror de flesta har koll på fb och Equipe redan😉 


När vi kom fram i fredags fick Farina käka lunch i boxen. Under tiden packade jag in sadelskåpet och alla andra grejer i stallet och mamma var med och fixade husbilen. Vi lyckades hitta två elplatser bredvid varandra, som dessutom var jättenära stallet. Då kunde vi backa in den ena husbilen, och köra rakt fram med den andra så att vi fick dörrarna mot varandra. Emellan dem satte vi upp ett partytält med bord och stolar. Det blev hur bra som helst! 

När allt sånt var fixat red jag Farina. Red inget hårt pass, utan red mest för att hon skulle få spana in banorna. Hon var superfin! Red henne först på framridningen, sen red jag en stund på ena tävlingsbanan och travade av henne på den andra. Hon tyckte att det var lite konstigt med det stora tältet, flaggorna mm. Det var hon inte ensam om att tycka kan jag säga😉
På kvällen var det invigning och tacobuffe!🎊 

Första dagen startade jag 19.17... det var en låååång väntan. Vi kunde vetchecka henne på morgonen, chilla lite, promenera henne en stund, chilla lite till, käka, chilla lite till och sen fick vi ändå bara vänta på
att ens börja knoppa henne haha! 

Farina kändes ovanligt lugn när jag började rida. Helene var med på framridningen och hjälpte oss. Till en början var Farina lite lång
och såsig, men kom igång och blev riktgt fin. När jag sen red i collectingring precis innan start var det en liten unge som skramlade i trädgården bredvid. Det gjorde att Farina blev superhet och taggad. Precis den energin vi behövde. Hon tänkte framåt av sig själv och det underlättar såå himla mycket för oss båda. Sen blev hon jätterädd och spänd när vi kom in på banan. Tänkte först att det var helt kört, men av någon anledning fick jag henne att slappna av. Poängen blev lite lägre i början när hon inte hade slappnat av helt än, men mot slutet av programmet var det en helt annan häst jag satt på. Supernöjd att vi fick till en såpass bra ritt, och stolt att jag lyckades genom programmet att få henne avspänd! Vi fick 65.3%.

Dag 2 startade jag ganska tidigt. Kände efter dag 1 att det skulle gå bra, och att vi skulle få till en minst lika bra ritt som första
dagen. Hon kändes ännu bättre på framridningen den här gången. När vi kom in på banan, som var en annan bana än den vi red på dag 1, blev hon spänd igen. Denna gång tyckte hon högtalarna var lite
läskiga, och de stod längs hela långsidan. Men hon gjorde ändå bra ifrån sig under programmet, även fast det kändes som att hon bara ville krypa under jorden och försvinna från allt otäckt. Tyvärr var domarna väldigt oeniga, 65.7, 64.2 och 59(?)% fick vi, totalt 63%. Så himla tråkigt, det gjorde att vi missade finalen med bara lite grann. Det var verkligen jättetråkigt. Mitt mål var A-final och küren såklart! 

Sista dagen var jag inte alls taggad egentligen, eftersom jag både kände mig besviken att vi missade A-finalen och sen för att en domare dömde ner oss så. Men jag och hjärtat gjorde så gott vi kunde i B-finalen. Farina tyckte inte att banan var läskig längre, utan var väldigt tillfreds med att vara där inne👍🏼 hon började kännas lite trött i kroppen, vilket framför allt märktes i traven där vi verkligen behöver mycket energi för att den ska bli bra i nuläget. Men ett bra program utan missar, med ett väldigt bra galoppprogram med bra enkla byten. Vi fick 66.3% och slutade 4:a! Precis vad vi behövde efter dag 2!!🎉😎🙌🏼 

Summan av kardemumman är att det var en bra helg, men att jag fortfarande är besviken att vi missade A-finalen. Nu är hjärtat glad att vara hemma igen, hon ska få ett välförtjänt sommarlov ett tag!💖😘 

Mer bilder kommer!

Haha ser ut som att jag bara har sallad på min taco, köttfärsen och det ligger under. Jag är liksom ingen kanin😆

Kommentera här: