Tävlingsdebut

Nu har jag och Krut debuterat på tävlingsbanan. Planen med dagens tävling var att ta ut honom på tävlingsbanan för att se hur han skulle reagera. Det var dock inga problem , han bryr sig inte om andra hästar, domarkurer osv. Tumme upp på den! 😃👍🏼 

Han var väldigt fin på framridningen, men vi tror att underlaget tog all hans energi🙈😉 för på banan var han rätt seg och blev mest långsam och långtråkig. Dock kom han igång bra efter galoppen i programmet. Han blir väldigt fin av trav-galoppövergångar, men då tror han att det bara är galopp Ella tiden efteråt och därför galopperade jag inget precis innan vi skulle in på banan. Med facit i hand kanske jag skulle gjort det så han hade kommit igång mer. Men han var som sagt jätteduktig! Vi fick 62% och hamnade väl nånstans i mitten tror jag😉 

Nu ligger mamma och jag och solar vid poolen. Bäst att börja jobba på brännan medan solen är framme. Lite senare ska jag rida Farina och sen får hästarna gå en stund i en annan hage med mer gräs i. Ikväll ska Krut och Farina skrittas en sväng på vägen av flera anledningar😉 dels för att underlaget på framridningen var ganska djupt och tungt, så Krut ska få gå på hårt underlag. Men också för att Farina och Krut blir feta av luft så de behöver helt enkelt inte äta lika mycket som Sugar och Tommen😂👍🏼 då får de gå en sväng istället 💃🏼 

Kommentera här: