Ett gott skratt förlänger livet

Vi lär leva ett riktigt långt liv så mycket som vi skattar tack vare våra hästar😂😁🐴 

Hästarna var helt crazy 🤪💃🏼 när vi skulle ta in dom förut. Jag hade Farina och Krut på varsin sida som sprang på tvären och Sugar som gick med mamma och Tommen hakade på och slog bakut mot Knut så Knut blev ännu mer loaded och visade framtida skils inom högsta graden samling piaff 🤩 
Knut saknade även sitt täcke när vi skulle hämta in dom. 😂😂 Han hade ett täcke med fast hals på sig imorse när jag släppte ut dom och när vi skulle ta in dom var han nakenfis🤔 vi fick gå på täckesjakt 🧐 och fann det i en hög helt slaktat uppe i skogskanten i leran. Det låg ganska nära staketet så vi misstänker både Sugar och Krut som skyldiga 🤷🏻‍♂️  varenda spänne var helt sallad och även en stor del av innerfodret var uppätet. 

En sak ska iallafall Knut ha en stooor eloge för och det var att han inte hade rullat sig när han inte hade täcket kvar. Alltså 🙏🏼🙏🏼🙏🏼 för det, han gnuggar in sig något extremt asså så enda möjliga för att få han ren är typ bad och schampo o trippla omgångar ... 

Eftersom vädret är så underbart nu med plusgrader och isen smält från vägen ville jag passa på att rida ut på 🦄🐴. Vild-odjuren🤪 jag och mamma är verkligen unga och dumma, ska vi aldrig börja ta kloka beslut snart?🤣 men det gick faktiskt bra! Både Knut och Hjärtat var nöjda med livet och tog det med ro. Vi skrittade dock bara, annars hade kanske vår ridtur fått en annan vändning. 😉 

Imorgon ska jag med vår-ridklubb projektet till Wirsbo. Rkk’s styrelse ska dit men pga några sena avhopp så frågade mamma om jag ville med. Ofc, dels skulle vi få lunch där (haha) och sen en rundvandring på gården. ÄLSKAR sånt verkligen. Har tittat på bilder och äntligen ska jag få se hur det ser ut, hur stallen ser ut och allt sånt. Nybyggen och fancy fancy i all ära, men gamla byggnader som folk vårdat och renoverat i lagoma mängder är min favorit😍  
Sen var det även en föreläsning som verkade intressant som vi också skulle lyssna på imorgon.
(null)

(null)

Kommentera här: