Här ska det stå en rubrik

Känner mig som en ny människa nu🙏🏼 var hos  min naprapat förut och det känns allltid så bra efteråt.  Dessutom "började" (egentligen började dagen med att släppa ut hästarna 😉) jag  dagen med ett fyspass med mina ryttarvänner på skolan💪🏼 idag var det 100% fokus på att stärka bålen och sen stretching på det🙆🏼‍♀️🙅🏼‍♀️ nu känner jag mig pigg, glad och stark! 

Igår åkte vi till ridhuset med Farina och Krut. Tanken var att jag skulle rida båda två, men under dagen hade hästarna rivit ner staketet och bytt lite hagar igen... krut stod i Tommen och Sugars hage och de andra tre stod tillsammans i den andra🤦🏼‍♀️🙈 mest synd är det om Farina för det är liksom tre grabbar som går igång på henne då🙄 tvättade av henne ordentligt och spolade av benen. Fick spola av benen på Krut och Sugar också för de var lerigt ute i hagen 💩💩💩

Så därför red jag inte Farina för hon verkade lite nere. Stackars hjärtat😘🦄 :(( hon har fått extra mycket godis hihi för då känns det bättre fast hon nog inte fattar varför, men hon tycker såklart om att få extra godis😉😘 
Farina fick istället hjälpa mamma att komma upp i 10.000 steg så de promenerade i ridhuset medan jag red Krut istället. Hon longerade Farina en stund också och det tyckte hjärtat var 💃🏼😍🤩🙏🏼🦄🎉 

Och Krut var såååå fin!! Wihooo!! Knut is back (efter typ 1 mindre bra ridpass😂). Han var verkligen jättefin i både traven och galoppen. Jag fick honom rund och lite lägre i traven och då får han med sig kroppen och blir jättefin. Vi jobbade både med skänkelvikningar men även öppnar och slutor. Knut kan han, nu börjar vi avancera rejält här 😘😘  diagonalslutorna är väldigt bra för då får han in bogen och får med sig bakbenen och rundar sig runt inner skänkel. 
I galoppen jobbade jag mest förvänd, men även lite rättvänd. Gjorde många övergångar mellan trav-galopp och växlade då mellan rättvänd och förvänd. 👍🏼⭐️ till Knut! 

Imorgon är det träning med både Krut och Sugar för HW🌸 blir bra för grabbarna grus att jobba i ordentligt innan några dagars ledigt när vi drar till stockholm💃🏼 
(null)

Kommentera här: