Kaos i örebro

Hände ju en otäck olycka på motorvägen vid Kumla idag! Hela Örebrotrafiken påverkades i samband med att polisen fick leda om trafiken samtidigt som alla skulle hem från Örebro. För er som inte vet så är det alltid långa köer in till Kumla från Örebro mellan 07-08 och 16-17 så ni kan ju tänka er vilket kaos det blev idag. Vi drabbades inte av det som tur var. Vi åkte på andra sidan stan när vi skulle hem och sen skulle vi bara till örsta. En som dock råkade ut för köerna var Helene. Jag ringde henne och så fick vi tänka vilken väg som skulle vara lättast. Dock var det fler som tänkte åka samma väg som henne så hon hade väl rullat i typ 10km/h hela vägen från Örebro till Kumla 🙄🙈 
Idag var det hjärtat som skulle träna! Var jättetaggad för det! Vi väntade med att rida fram men eftersom vi inte riktigt visste hur det gick för HW så ville vi ju inte vara ouppvärmda ifall hon skulle komma. Så jag red fram och sen fick Farina pusta en stund. Helene kom aldrig så jag red Farina och red lite skolor i trav (hon var sååå fin) och jobbade med lite tempoväxlingar i galopp. Sen fick Farina skritta lite till och Helene var fortfarande inte på plats. Red lite till och hon som skulle träna efter mig kom. Nu hade det gått drygt 30 min efter att min träning skulle ha börjat och Helene var fortfarande inte framme. Då kändes det tasikgt mot Farina att behöva gå en träning på 45 min efter typ 45 min framridning. Men då bytte vi tid med Carina som skulle rida efter mig, så vi fort som tusan in med Farina i transporten och hem för att byta häst😉 
Halvvägs hemma, typ 5 min hemifrån, stod en timmerbil som höll på att lasta på timmer mitt på vägen. Det gick inte ens att komma förbi med en vanlig bil så med en bred transport var det helt omöjligt. Som tur var var vi precis till infarten till några vi känner med en stor gårdsplan, så vi in där och vände och sen åkte vi en annan väg runt skogen vi bor vid typ 😉  snabbt gjorde vi iordning Sugar och åkte till Örsta igen. Han var jättefin idag igen! Nu är det mycket detaljer vi jobbar med, så som att börja rida riktiga hörnpasseringar, lite halvhalter och sånt. En jättebra träning helt enkelt! Trots lite kaos/spontanitet tidigare 😝😂👍🏼
(null)

(null)

 

Kommentera här: