Skattar fortfarande

Ok skattar så jag gråter så fort jag tänker på det alltså😂😂😂 

Igår skulle hovslagaren komma och vi blev rätt sena hem för all trafik i stan. Så vi fort hem och bytte om och så skulle vi skynda oss att få in hästarna. Tommen och Sugar går i ena hagen och Krut och Farina i andra, de går i en stor hage som är delad på mitten med en tråd mellan. 
Fast det var mörkt så syntes Farina eftersom hon är vit. Hon kom till grinden och strax efter kom Tommen också. Sen ropade vi på Krut och Sugar. Fatta då chocken när KRUT kommer springandes i Sugar och Tommens hage😂😂😂 jag höll seriöst på att dö😂 Sugar såg vi fortfarande inte så jag försökte gå för att kolla efter honom (lite svårt när man får andningsproblem pga skrattattack😂) och då kommer han i Farinas hage. Alltså där var det nära att jag låg dubbelvikt i leran asså😂😂 mamma likaså vid grinden

De hade alltså lyckats ha ner typ hela staketet och så hade grabbarna grus bytt hage🙈 idag fick de gå i en annan hage då det var lite svårt att laga staket igår kväll i mörkret😉 

Idag fick det bli en sväng till ridhuset. Det blir ju mörkt ute så galet tidigt så här års😴 
Farina var jättefin verkligen! Hon var rikigt fin i traven idag vilket glädjer mig. Den har vi jobbigast med men den blir bättre varje dag! 
Krut var också fin. Han har ju fått vila sig i form till morgondagens träning nästan😉 men jag red mycket övergångar och sånt som gör att han kommer igång lite i kroppen. Hoppas det blev en bra förberedelse inför morgondagens träning 😘 
(null)

(null)

Kommentera här: