Snö

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Idag har det snöat här. Kul, or not! Det har regnat/snöat hela dagen så allt är blött nu. Jag och mamma har iallafall varit väldigt effektiva idag! 

Vi började strax efter 7 imorse, jag gick och gav hästarna frukost och sen åkte jag och mamma och handlade. Vid kl 9 var vi hemma igen och då åt vi frukost vi med. Därefter gick jag ut i stallet. Jag letade fram vintertäckena med halsar så hästarna slapp frysa i skitvädret🌨🌧 🐴🙈 släppte ut Sugar och Krut och lät Tommen vara sällskap åt Farina. Hon blir så himla laddad när jag ska rida direkt innan hon varit i hagen och om de andra får gå ut före blir hon ännu mer laddad🦄💨😂 men med Tommen kvar inne blir det bättre😉 

Joggade Farina idag bara. Hon kändes riktigt fin! Vi var påpälsade ordentligt men vi blev rätt snabbt blöta igenom ändå. För att man ska förstå hur mycket regn/snö det kom ner så kan jag säga att det var vattenpölar på vår ridbana, och det är aldrig det annars. Så det regnade en hel del 😴 

Fixade stallet sen och när det var klart gick jag in och bytte om till torra kläder. Sen hämtade jag in Krut och gjorde iordning honom för att åka på träning. 

Träningen gick bra! Han var jättefin! Vi jobbade mycket lösgörande övningar samtidigt som vi fortsatte med att stärka honom. Vi var jätttenöjda efteråt, både jag och Helene😀💪🏼🐴💣 

Nu på kvällen har farmor och farfar varit här och ätit. Jag gjorde Creme Brulée och den blev väldigt god😉👌🏼 

Kommentera här: