spänn magen Wilma

Snacka om att saker och ting kan ändras SÅ fort! Träningen i lördags var jättebra med Knut. Både jag, mamma och Helene var nöjda efteråt. Mamma filmade en stund och det såg däremot inte så kul ut. Jag satt som en hösäck åkandes på en skumpig väg. Verklligen ingen rolig syn!
Igår var vi i ridhuset med både Farina och Krut. Jag tänkte verkligen på min sits hela tiden. Mamma var med på tåget och påminde mig dirket när jag slutade spänna magen typ. Till saken hör att Krut blev så fin! Han börjar få mer schwung i traven nu, och igår kunde jag bara göra en lättare förhållning och han svarade rätt och samlade upp sig då. Det har aldrig hänt tidigare med Knut iallafall. Storhästen jag red fram till för drygt ett år sen började vi ju också nosa lite på mer samling och schwung i traven med, och då hade jag en bättre sits där jag satt bra men ändå belastade bakbenen på honom. Men därefter har jag liksom tappat allt haha! Så det kändes så bra igår igen! Genom att jag ändrade min sits igår släppte jag också benen, jag har knipit hårt med låren/knäna och dragit upp hälarna förut. 
 
Idag är det träning för HW. Först ut är Farina som äntligen ska få träna, förra veckan blev det ju inget haha. Sen är det Knuts tur. Jättepeppad på träning, hoppas hästisarna också är det! 
 
Sugar behöver till tandläkaren, han låter konstigt när han tuggar och äter inte upp all mat. Han har också blivit svår att ta på grimman/tränset helt plötsligt vilket brukar vara standard när han har tandproblem. Han har tidigare haft problem med att mjölktandskapslarna inte lossnat utan legat kvar och gjort ont så vi misstänker samma nu. 
 

Kommentera här: