sunday funday

Det värsta med helg är att det går så fort, buhuu :((  men på fredag åker jag och mamma till friends så veckan lär ju gå extra fort den här veckan! Ska verkligen bli huuuur kul som helst att åka dit. Arenan är ju som gjord för såna här event! Dessutom ligger friends granne med Mall of Scandinavia och där finns det massor med matställen. Kommer inte ihåg vart men nånstans där åt jag den absolut godaste carbonaran jag nånsin ätit😍 
Det som är lite tråkigt är att det inte är så mycket tävling utan mest show, fast samtidigt har det sin charm det med. Vi har iaf stora förväntningar på dressyren i år för den lär ju bli galet bra dock! Unghästar, Lövsta, Dressage Power OCH Top Ten. Alltså wow, så taggad!🙌 
 
 
Igår och idag har jag ridit alla tre hästarna (typ). Mamma fick låna Krut igår och så red vi ut med Farina och Knut. Sugar red vi i ridhuset med. Han var fin men ville inte riktigt ta stödet till bettet tyckte jag. Kan bero på att jag red på i ett lite för högt tempo. Mot slutet tog jag tillbaka honom lite så han hann bära upp sig och då blev det bättre. 
 
Tandläkarbesöket för nån vecka resulterade i en nöjd häst efteråt! Det var inga tandrester kvar nånstans, men däremot hade han en rejält vass hake på ena sidan som antagligen gjorde rätt ont. Han hade även några mindre hakar på andra sidan. Redan samma dag var det en annan häst när vi skulle ta på grimman, borsta honom i ansiktet eller när han skulle äta. Mamma var borta nästan hela veckan nu så han har vilat fram tills igår. 
Vi red honom idag igen och han var fin idag också. Han är verkligen riktigt fin. Häromdagen tog mamma med honom ut på promenad när jag skrittade ut på Krut. Han var lite laddad och då ser man verkligen att det finns det där⭐️  man vill se. Jag hoppas verkligen att han får hålla sig frisk och hel och att jag kan förvalta honom väl så han får visa upp sig på bästa sätt. 
 
Farina och Krut var också fina när jag red dem i ridhuset idag. Till Farina la vi fram några bommar och så red jag över dem och resten av fyrkanten sa mamma olika grejer jag skulle göra och vart jag skulle göra det. Typ galopp vid A till E, halt vid H, skrittövergång vid C osv. Farina blev helt slut av allt tänkande. Rent fysiskt var det inte särskillt jobbigt för henne, men däremot satte vi igång hjärnverksamheten ordentligt😉 vårt stora issue är att lydnaden inte alltid finns där när jag behöver den som mest om man säger så😂 😇 
 
Krut var också fin! Han fick jobba lite på liknande sätt fast jag red inte så mycket över bommarna för de var lite för korta för honom. Han kändes fin fast jag är lite besviken över min egen prestation. Kunde inte sitta tillbaka och hjälpa honom på det sättet som han behöver pga att jag är lite sned i ryggen tror jag och så gjorde jag nån habrovink igår så det blev lite värre, hoppas jag kan få komma till min naprapat nu under veckan. Men det gjorde iallafall att jag inte riktigt fick ut det jag ville av passet som jag hade önskat och det gör mig frustrerad. Jag hoppas det går bättre imorgon när jag rider honom. Jag är så taggad på att vi ska utvecklas nu under vintern och då är varje ridpass viktigt för att nå dit vi vill!💪🏼😘
 
 

Kommentera här: