Träningarna i onsdags och Eklunda Open

Har helt glömt att berätta om träningarna i onsdags! Men både Sugar och Krut var jätteduktiga och det var två riktigt bra träningar! 
Med Sugar kunde vi jobba på där vi slutade förra träningen trots ännu en ofrivillig vila däremellan. Vi red mycket stora volter och 8:or samt diagonaler i trav så han hela tiden fick svänga och på så sätt börja balansera upp sig. Helene berömde honom för att han är så otroligt stadig i formen och kontakten och bra i munnen. 
Vi kunde även ta lite galopp i onsdags. Galoppen är inga problem för honom men senaste träningarna hade han så svårt att bara vara inom ramen och i balans i skritt och trav att vi tyckte det var onödigt att galoppera "bara för att". Men nu var han med i matchen igen och även där fick han beröm för sina fattningar. Han är jättelydig och behöver inte ta fart för att komma in i galopp eller så. Han har otroligt lätt för sig och är jättefin verkligen! 
Även Knut var en pärla på träningen. Han är verkligen sååå fin nu. Nu börjar bitarna falla på plats och både traven och galoppen är bättre redan från början numera. Det är inte bara korta sekvenser där han glänser till utan han är fin hela tiden. Det enda var att han ibland försökte trycka upp och ut sig lite i formen, men det tror jag har att göra med att jag red barbacka dagen innan så förberedelserna blev kanske inte de bästa liksom 😉 men för övrigt var han fin som vanligt!😍 

Idag har jag varit på Eklunda nästan hela dagen. Var där vid 11 nån gång och då knoppade jag två hästar. Sen direkt mot ridhuset där jag bara trodde jag skulle vara avbytare som banpersonal typ, och big no no piskförare. De satte iaf mig som permanent piskförare och jag trodde jag skulle dö. Känner mig inte alls bekväm med det, är alltid i fel tajming och driver alltid för mycket eller för lite... MEN så kom en till som skulle vara på banan och samtidigt fattades en sekreterare. Jajemen det kunde jag ju vara! Så jag satt och hade första parkett hela dagen och skrev ner några kommentarer från domarna på varje protokoll hela dagen. Sen har jag ätit typ hur mycket skumtomtar som helst. Det är bland det bästa med julen tycker jag, skumtomtar😇👍🏼 
Imorgon har jag fullt upp minst sagt. Först ut med våra hästar, sen hjälpa till med att släppa ut några andra hästar en bit bort, sen vidare mot Eklunda där jag ska mocka och fixa allt sånt, sen hem och rida. Farina och Sugar definitivt, Krut osäkert då tåkappan på ena skon gått av, sen göra mig iordning lite snabbt för att åka iväg till några kompisar och käka tacos🌮 hadeee💁🏼👋🏼😃 
(null)

(null)

(null)

Kommentera här: