Breeders

Gårdagen nere på Breeders var verkligen jättekul! Alla hästar var väldigt fina, några gillade jag extra mycket! Mina favoriter var Astoria, Tiger G, Total Hope, Skywalker och Swedish Diamond. De som vann typ😉 En annan grej jag gillade väldigt mycket var Domaren Isobel Wessels som gav så himla bra kommentarer hela tiden. Hon var hela tiden positiv i allt, och såklart var det vissa hästar hon berömde lite extra, men annars berömde hon ryttarna också. Speciellt de som red på hästar som blev skrämda eller spända till exempel, så påpekade hon hur bra ryttarna lotsade runt dem ändå! Sen hade hon lite humor och kunde flika in lite småroliga kommentarer ibland också. 
Höjdpunkten för dagen var nog Charlottes testridning av fyraåringarna. Det var verkligen fina hästar allihop och Charlotte verkade väldigt nöjd! Det är verkligen en ynnest att få se henne rida. Alla hästarna rättade sig så bra efter hennes lätta hjälper och blev ännu finare än när de började. Hon kunde förklara så bra både hur det kändes för henne och även prata om hur man ska göra i vissa situationer och samtidigt visa skillnaden när hon gjorde så. 
 
Jag rekomenderar alla att åka dit och kolla nästa år, väldigt välarrangerat och bra med fina hästar och så. Dessutom var det roligt att komma till Flyinge och titta hur själva anläggningen såg ut. Vi var där för flera år sedan och tittade men det var rätt länge sen nu. Dock är det ju lite annorlunda eftersom det var massa stallar och annat som hörde till själva tävlingen så det var ju inte riktigt som det brukar vara. Vi kollade in i stora hingstallet, vilket fint stall va! 
 
Men det här med att åka vid typ 04 på morgonen och komma hem igen 02 på natten var väl ingen hit. Har haft mycket att göra senaste veckan så sömnen blivit lite lidande, och som grädde på moset då gå upp så tidigt och vara igång hela dagen. Som ett brev på posten så blev jag jätteförkyld igår under tiden vi var där. Inte roligt alls med rinnande ögon och näsa. Idag tog jag rejäl sovmorgon och sen gick jag inte upp förrän vid typ 13 idag😉  Hästarna får vila idag med och jag passar på att bara ta det lugnt så jag kan bli frisk. Har inte tid att vara sjuk den här veckan liksom! 
 
asså söta småpojkarna!

Kommentera här: