fläskläpp

Gårdagens träning var riktigt bra! Krut var jättefin, han har gjort såna framsteg senaste tiden och han utvecklas under passens gång också så det är superkul att jobba med honom! Vi fortsatte jobba med hans vänstersida och framförallt att jag ska få koll på vänsterbogen. Vi gjorde en övning där jag red längs spåret och växlade mellan skänkelvikning och förvänd sluta. Det är en bra övning för dels får jag hela tiden koll på bogen och samtidigt så får han växla ofta och  bli lite kvick i hjärnan. 
I galoppen jobbade vi dels med en övning där jag red öppna längs ena långsidan och sen skänkelvikning på hörnlinjen längs andra långsidan. Därefter jobbade vi med en övning där jag skulle ha honom spikrak och flytta honom innanför spåret några språng innan jag skulle flytta tillbaka honom till spåret igen. Det var också en nyttig övning! 
 
Dock var det ju lite jobbigt tyckte Krut och en gång försökte han slippa undan lite, så han hoppade upp i luften som en liten cirkushäst och lyckades såklart nocka mig. Det var inte så skönt kan jag ju säga, men som tur var det bara läppen som fick stryk. Näsan och tänderna klarade sig. Nu har jag lite fläskläpp och har lite svårt att äta när det kommer mot läppen. Men att dricka ur sugrör funkar så det gör jag iallafall! 
Nu har jag lunchrast och jag köpte en ostbaguett som jag sitter och äter, får äta lite försiktigt. 
 
Idag när jag kommer hem ska jag rida Farina. Krut får vila idag, nu har han jobbat på riktigt bra i några dagar så han kan behöva ta det lite lugnt. Farina ska få gå ett, för stunden, normalt ridpass på banan. Raka spår med mest övergångar och sånt. Börjar bli lite enformigt fast jag tror det kan vara nyttigt att jobba lite extra på det ändå! 
 haha lägg märke till blodfläcken på tröjan😂

Kommentera här: