Krut under hovarna

Krut lever verkligen upp till sitt namn. 😂
Senaste dagarna har det inte varit lĂ„ngt ifrĂ„n att jag fĂ„tt tuggat grus om man sĂ€ger sĂ„, herrejösses vad pigg han Ă€r!! Han kan inte stĂ„ still pĂ„ gĂ„ngen, stĂ„r och skrapar med hovarna och försöker fĂ„ ut nĂ„n slags frustration eller liknande genom att typ hoppa pĂ„ stĂ€llet, han vill inte stĂ„ still nĂ€r jag ska hoppa upp och sĂ„ fort jag kommit upp, ja dĂ„ Ă€r det bĂ€st att hĂ„lla i sig. Lite pinsamt Ă€r det att skritta fram pĂ„ vĂ€gen nĂ€r det kommer bilar som ska till ponnyridskolan och han far fram och tillbaka över vĂ€gen och hoppar runt. Sen Ă€r han pigg som en liten iller pĂ„ banan och fĂ„r ibland för sig att göra krumbuker över marken. AssĂ„ det Ă€r bara Krut som kan göra sĂ„na saker haha, men det Ă€r dĂ€rför jag gillar honom ocksĂ„! 😘
Det Ă€r bra med lite energi iallafall, han har varit vĂ€ldigt fin nĂ€r det vĂ€rsta energin pyst ut genom öronen redan😆
 
Farina och jag tĂ€nkte ta en skogstur igĂ„r. Kom dock pĂ„ att Ă€lgjakten började sĂ„ jag ville inte rida i skogen, sĂ„klart! Även fast jag kĂ€nner mig rĂ€tt sĂ„ sĂ€ker nĂ€r vi Ă€r utrustaste med reflexer frĂ„n topp till tĂ„ och jag dessutom sitter pĂ„ en grĂ„ ponny. KĂ€nner att det ska mycket till för att jĂ€garna ska missa oss dĂ„, isĂ„fall kanske inte en sĂ„n jĂ€gare Ă€r sĂ„ lĂ€mplig att ha utplacerad i skogen med ett gevĂ€r liksom. Men samtidigt sĂ„ vill jag inte komma dĂ€r och förstöra för jĂ€garna, antagligen sĂ„ har de gĂ„tt och sett fram emot den dagen i ett helt Ă„r och förberett sig och allt, och dĂ„ vore det ju lite taskigt om jag och hjĂ€rtat kom dĂ€r och skrĂ€mde bort alla Ă€lgar. Lite medkĂ€nsla fĂ„r man ju ha faktiskt! Btw Ă€r inte Ă€lgkött bland det godaste som finns! AssĂ„ saknar verkligen morfar som hade egen skog och var jĂ€gare, och mormor som alltid lagade sĂ„ himla god Ă€lgstek😍 
SÄg iallafall pÄ fb i nÄn grupp att de inte skulle jaga i "vÄr" skog nu pÄ nÄgra dagar sÄ dÄ Àr det fritt fram ett tag! 
(kan tillĂ€gga att jag och hjĂ€rtat passade pĂ„ att utnyttja vĂ„ra fina grusvĂ€gar vi har hemikring oss. Vi kunde trava vĂ€ldigt lĂ„ngt lĂ€ngs grusvĂ€gen. Gillar grusvĂ€gar faktsikt, det passar in dĂ€r vi bor. Tycker inte asfalt Ă€r sĂ€rskilt kul, det finns dock andra som gör det tyvĂ€rr 😉 ) 
 
Imorgon ska Krut trÀna för Helene! 
assĂ„ snygghjĂ€rtat!!! 💗 💖 snart Ă€r hon fullt igĂ„ng och dĂ„ kan vi trĂ€na som vanligt igen😍

Kommentera hÀr: