Slutspurt innan lovet

(null)

(null)

(null)

(null)

Nu är det verkligen slutspurt innan det är lov! Har nyss skrivit ett naturprov, har en muntlig debatt i samhällskunskapen efter lunch, tyskagrammatik-prov imorgon och två inlämningar som ska in innan jag tar lov på torsdag. Jag och mamma ska till Elmia på fredag så jag tar ledigt en dag tidigare än alla andra😉😁 

Igår på väg till skolan var jag med om en otäck grej. Bussen krockade nämligen med en älg! 😱 som tur gick det bra men man blev rätt chockad! Läskigast var nog precis när bussen fick tvärnita och älgen flög upp på rutan för jag satt nämligen och kollade på telefonen så jag såg aldrig att älgen kom. Så när bussen tvärnitade och jag kollade upp var rutan redan spräckt, så jag såg inte var som hände först och då hann man ju tänka tusen tankar om vad det kunde vara. Jag trodde vi krockade med nån bil först och att hela bussen skulle mosas. 
Som tur så dog älgen direkt och det var ju skönt för den så den slapp lida iallafall! 

I söndags red jag både Farina och Krut på morgonen. Båda två var jättefina! Farina är alltid fin varje dag🦄😘 men Knut, alltså vilka framsteg han gör varje dag! Det är helt sjukt! Han är så rolig att rida varje gång och ger en fantastisk känsla.

Kommentera här: