helgen

Haft en bra helg, trots att både Farina och Krut vilat.
Igår morse red jag ett pass på Sugar. Han var fin! Fortsatte jobba precis som vi gjorde på träningen sist. Just nu ligger fokuset på att han ska komma loss i båda sidorna och att han ska driva framåt hela tiden. Han har fått en väldigt bra vänstersida men nu är högersidan jobbig för honom istället. Han tycker det är väldigt jobbigt men han försöker verkligen att göra rätt. Lillen😘
 
När Sugar var färdigriden hoppade jag in i duschen innan jag och pappa skulle åka. Vi hämtade upp farmor och farfar och sen drog vi mot värmland och färjestads travbana! Jag vann ett presentkort på färjestad rid&travshop på SM som jag ville använda (😜) och då tajmade vi in det så pappa och farfar kunde gå på trav samtidigt. Igår var det ju V75 dessutom! 
Helene tyckte jag skulle köpa ett speciellt sorts spö som fanns där, så det köpte jag ett! Sen hittade jag paddar för 25(!!)kr styck, ni vet såna där duntäcksliknande paddar de kan ha i transporten till exempel! Så 4 st såna köpte jag! Sen passade vi på att köpa lite riktigt linement när vi ändå var där, det finns ju knappt att köpa ens blue lotion här omkring, och isåfall är det ju bara i pytteflaskor. På hästaffärer med travgrejer, där hittar man sånt däremot! Tips😉 👍 
Dessutom spelade jag på nåt sånt där choladhjul, och vann 2 kg choklad! Woop woop!😋 
 
Idag åkte jag och mamma till ÖFK och kollade på deras dressyrtävlingar. Vi träffade på Helene där och sen satt vi och prata med henne typ hela dagen😆 Vi pratade om lite allt möjligt och sen kom vi in på att det vore kul att titta när Charlotte testrider 4:åringarna på breeders. Jag och mamma har funderat på att åka dit och det hade HW också, så vi bokade biljtetter och drar dit på lördagen tillsammans bestämde vi. Ju spontanare desto roligare!😎 
 
När vi kom hem från ÖFK red jag Sugar igen och han var fin idag också! På onsdag ska han träna igen, så får Krut ta det lugnt i och med vaccinationen. 
 
 

Kommentera här: