lunchrast

Okej, lång lunchrast och äntligen tid att skriva här igen! Har ju hänt massor sen vi var i Göteborg! 

För det första, helgen i göteborg. Alltså hur bra var det inte?! 😍Lördagens kür-final med två ryttare över 90% OCH Therese Nilshagen på top-5 på över 80%! Så glad att jag fick vara där och uppleva alla dessa galet bra ritter och se så fina ekipage. 🙏🏼🙏🏼

Söndgen var nog den mest nervösa på länge. Så himla jobbigt att se när alla hoppade och speciellt Peder och All In. När det stod klart att han faktiskt tog EM-GULD så släppte allt. Han förtjänade det så mycket, och kul att han tog det på hemmaplan dessutom. Så EM-veckan i göteborg kunde verkligen inte ha avslutats bättre! 🏆😍🙏🏼⭐️🏇🏼🇸🇪

I måndags var vi på vet-check med Farina på Husaby. Vid böjprovet visade hon en liten reaktion i ena fram. Det syntes inte så mycket när jag red eller vid longeringen, men efter att Torunn bedövat bort den kotan Farina var lite öm i så syntes stor skillnad mot innan. Känslan var också annorlunda när jag hoppade upp och red! Så nu är hon behandlad där och ska skrittas för hand i en vecka och därefter ska jag skritta uppsuttet varannan dag fram tills återbesöket om 2,5 vecka. Det som ska bli spännande att se är inte bara hur hon svarat på behandlingen i kotan utan även hur vänster bak ser ut. På röntgen kunde de ana en ev liten pålagring i bakknäet, och de vet inte ifall inflammationen i framkotan kommer från vänster bakknä och att hon avlastar då diagonalt till höger fram, eller om det är två skilda saker och att bakknäet mest behövde lite rundsmörjning. Eftersom hon aldrig är röntgad (inte av oss iallafall), så vet vi inte om knäet alltid sett ut så eller om det är nåt som kommit. Förövrigt mådde hon jättebra! 🦄💖👸🏼💋

Krut har jobbat på sen i söndags och han har varit så fin! 😘Förra veckan red jag honom ute i skogen och jobbade honom där. Han kändes väldigt bra, där fick han lite egen framåtbjudning också. Jag var annars noga med att han skulle svara framåt när jag bad om det om han försökte ligga på latsidan 

Nu i veckan när jag ridit honom på banan har han varit så fin för den framåtbjudningen han hade i skogen tog vi med oss till ridbanan. Allt blir så mycket lättare när han får lite energi! Då kan jag börja samla honom lite smått och då blir han riktigt fin. 

Idag är det träning för Helene. Faktsikt den sista fredagsträningen, efter den här gången flyttar träningarna till onsdagar istället på örsta. 

I onsdags var jag på Eklunda och hjälpte till på selekteringen till SSHS-auktionen. Jag knoppade en häst som Eklunda visade och sen var jag med och krattade och byggde hinder. Det var väldigt roligt och lärorikt, en del hästar var galet fina och det ska bli kul att se vilka som blir utvalda och vad de säljs för på auktionen sen. 🐴💸

Kommentera här: