Måndaaag

Fyy bubblan vad det har regnat idag ☔️ (ok, insåg i samma sekund som jag skrev detta👆🏼 att jag är en äkta närking. Här har man klagat hela sommaren på att det varit för torrt, och när det äntligen regnar så klagar man på det😉) 


Hästarna blev i alla fall jätteglada av att få komma in lite tidigare idag. La in nytt spån och halm i deras boxar och la på dem varma torra täcken när de kom in. Mysfaktor delux! 

Under kvällen tog jag och Krut en skritttur i regnet. Vi trotsade vädret och klädde på oss ordentligt! Tyckte egentligen inte att det regnade så mycket men insåg när vi kom hem igen att vi var rätt blöta både han och jag😉☔️ 
Farina och jag tog en liten promenad efteråt. Imorgon ska jag skritta uppsuttet👍🏼 

I helgen har vi ridit Sugar båda dagarna. Han har verkligen skött sig såå bra😘 igår testade vi att rida med sporrar och det gick väldigt bra det med. Han är så snäll och duktig. Om det är nåt man ska "klaga" på så är det att han skulle behöva lite mer energi, fast det är samtidigt inte så konstigt för vi red torsdag, lördag och söndag så han började säkert bli trött. Samt att han fortfarande går på bete dygnet runt och inte har några skor än (han hade skor för 2-3 v sen men dom har han redan trampat av sig😝) sååå han är förlåten för att han inte har så mycket framåtbjudning än. Men det tror jag kommer med mer träning och bättre förutsättningar (snart kommer han hem igen😘👍🏼 

Kommentera här: