Tripp till Linköping

Idag åkte jag och mamma på dagsutflykt till Linköping! Dock var det inte enbart för att besöka Linköping utan för att Patrik Kittel Dressage Tour var där idag. Wow säger jag bara av flera anledningar:  

1. Clinicen var verkligen jättebra! Den bästa han haft (som jag varit på iaf). Det var bra ekipage och det var dessutom kul att äntligen nivån snäppats upp lite så man kom ifrån enbart basic-basic. Visst att det är viktigt men det går att rida grunder kombinerat med tex skolor och liknande, vilket Patrik verkligen förmedlade idag! 

2. SÅÅÅ FIN anläggning!!!!! *hjärtögon*. Får ni möjlighet - åk till Smedstad Ridsportcenter då! WOW WOW WOW. Allt var så himla genomtänkt och de verkade så himla glada och stolta över sin fina anläggning verkligen. Fler såna anläggningar åt ridsportsverige! 🤩 

3. alltså landskapet vi åkte genom för att komma till Linköping är verkligen fint. Typ plattare än Närke men massor med fina gamla gårdar som rustats upp och är typ huuur fina som helst. Här omkring finns det tyvärr inte så mycket sånt. Jag tycker verkligen det är så himla roligt att få se olika ställen och titta på andras gårdar. Speciellt gamla gårdar med stora hus, ladugårdar och uthus samt stora öppna marker kombinerat med lite skog 😉💁🏼‍♀️🌳🌲🏡🐴 

4. På vägen dit stannade vi till på Brunneby. Där finns det nämligen godaste drickan som någonsin gjorts typ; enebärsdricka!👀👅 vi köpte ett helt flak fast vi har redan druckit upp nästan hälften🙈 hittade också violgodisar som var huuur goda som helst! 

Så min dag har verkligen varit bra! När vi kom hem tog vi en tur ut i skogen med Sugar och Krut. Mamma tog Sugar och jag tog Knut. Premiär för Sugar i skogen "på rikigt" och han skötte sig super. Mest spännande tyckte han det var när hela ponnyflocken från ridskolan kom springandes i hagen bredvid vägen😂 
(null)

(null)
Sugar gick och bet Knut i rumpan när han tyckte krut gick för långsamt, därav de vita fläckarna från sugars dregel😉
(null)


Kommentera här: