Gårdagens träning bl.a.

Så roligt det var att få träna med Sugar igen! Han tyckte precis som jag och busade lite i början. Jag kände att jag hade kontroll över situationen ändå och kunde därför se det som nåt positivt att han var pigg och glad , istället för att backa av och tycka att det blev otäckt. 

Pia gillade Sugar och hon tyckte att vi tänkt helt rätt med att låta honom få tid på sig, samtidigt som hon tyckte det var dags att vi snäppa upp träningen en nivå nu. Han har ju väldigt lätt för sig och verkar tycka det är riktigt roligt att träna, för trots en hel del nya saker och övningar vi gjorde så tog han det toppen. Det var snarare att vi inte fick göra samma sak mer än nån gång för sen "kunde han ju själv", haha gulle! 
Det är väldigt roligt att få rida en sån som Sugar, som har på lätt för sig och det är så enkelt att rida en sån häst! 🤩 

Jag skulle ju rida Krut igår kväll, men dessvärre drog ett åskoväder in. Var faktiskt inte så sugen på att rida då😜 Men idag var det fint väder igen 😉 Krut kändes bra men ändå lite trög. Han tar ju inte alltid drivningen och blir då lite lång och trutig i formen. Inte alltid den lättaste kombinationen, men jag vill inte sitta och dra och banka på honom så vi jobbade övergångar istället. Mellan trav och galopp, då kommer han igång bra och övergångarna sköter liksom jobbet. Men han kom aldrig igång rikigt så som vi hoppats även fast han var fin. När vi var klara sen och kom in i stallet var han så kissnödig att han inte ens hann in i sin box. Lilla knut 😂😽🙈🐴🚽💦 inte så konstigt att det var kämpigt alltså😉  
(null)

(null)
Rådjur i skogskanten är inte att leka med hälsar knut 😉 

Kommentera här: