Bra start på året

Året har börjat bra! Av 5 ridpass totalt har alla 5 varit bra! 

Igår red jag Farina och Krut. Farina red jag lite lägre och rundare eftersom hon vilat några dagar. Men hon var jättefin! Jag skrittjobbade henne först, gjorde mycket skänkelvikningar, skolor och sånt som hon alltid kommer loss bra av. I traven var hon rund och låg i formen redan från början vilket hon inte brukar vara annars. Tror skrittjobbet gjorde henne gott! 

Krut var också fin! Han var lite lång och långsam i början men kom loss väldigt bra. Jag jobbade längs fyrkanten med övergångar trav-galopp. Han blir alltid så himla fin i traven då, vilket han blev även igår. När han kommer ihop i formen och då framför allt på ytter, och även får igång bakbenen som han får genom övergångar, så får han världens gung i traven och blir jättefin! 

Idag red jag alla tre hemma. Först ut var Farina, red på samma sätt som igår. Skillnaden var att idag var hon galet pigg 😉💥 men ändå fin! Avslutade med att plocka upp henne till tävlingsform bara för att känna hur hon kändes, och hon kändes jättebra vilket var skönt. 

Krut fick också jobba på på samma sätt. Han var också fin idag, fast jag fick jobba lite extra för att få han dit idag. Han försökte slippa jobba men jag fick honom med mig. Han är så himla fin i galoppen, han kan både korta och länga sig utan problem😍 

Sugar har vilat några dagar och var idag fit for fight, jätteglad och laddad var han. Han var också jättefin. Vi har haft lite problem med högersidan där han gärna sköt ut högerbogen. Speciellt i galoppen där han har gått utåtställd och bara tryckt sig inåt. Men vi har verkligen jobbat med att få honom loss där i skritt och trav först.  Men nu är han jättefin i galoppen också. 😀😀 

Nu ska jag och mamma ut och äta med några vi känner. Hörs! 
(null)

Kommentera här: