Första torsdagen detta året

Började min dag med att rida Farina. Hon var gaaaalet pigg idag. Redan när jag gjorde iordning henne var hon laddad och stod på bakbenen 🤦🏼‍♀️ när jag sen hoppat upp får mamma alltid leda oss första 5-10 min för Farina är för laddad😆 idag var inget undantag men hon höll sig på backen hela tiden iaf. 

Hon var som sagt väldigt pigg och framåt idag. Ser det bara som positivt för det betyder två saker. 1. Hon mår bra!😍 När hon är pigg och glad mår hon bra. Känner henne så den dagen hon inte går framåt behöver vi börja fundera🤨 2. Perfekt tillfälle för mig att träna på att rida henne som vanligt fast hon är pigg. Hon brukar ofta bli extra taggad till tävling men är inte alltid så taggad på träning att jag inte för möjligthet att träna på att rida henne när hon är så. Men idag fick jag det och då passade vi på att öva uppridningar. Vårt stora issue är att vi inte bara ska göra ett fint stopp utan också kunna stå stå stilla en aning längre och att jag ska kunna släppa ena handen också. Hmm😉🦄💥 efter lite traggel blev det bra! 

Sen red jag Sugar. Han var fin idag med. Det är så roligt att rida honom nu när jag fått igenom sidorna så bra på honom. Nu kan vi ju galoppera och börja jobba lite där med, och inte bara rida på rakt fram. Han har en stor galopp så han behöver mycket jobb där för att komma ihop och bli stark! 

På eftermiddagen promenerade jag en sväng med Krut. Han var väldigt pigg och glad han med vilket också känns bra! En pigg och glad häst är en välmående häst❤️ i kruts fall känns det extra bra eftersom han haft lite problem tidigare. Nu är hans största problem övervikten😂😂 stackars krut men han är verkligen en tjockis. 

Efter vår promenad började jag fixa lite inför helgens träningar. Dels har jag tvättat schabrak/bandage/paddar/benskydd under veckan, men sen gjorde jag rent och putsade all utrustning också. Imorgon tänkte jag tvätta av benen, bada svansarna och frisera lite hov- och hakskägg på Sugar och Krut. Så de är riktigt snygga till helgen! 🐴✨ 
Sen ska jag också packa iordning allt så det är färdigt till på lördag. 

Jag tänkte även hinna med att gå ut på en lång promenad imorgon, det har kommit massor med poddavsnitt som jag vill lyssna på så jag ska ta och lyssna på några såna också tänkte jag!💪🏼😁 
(null)

(null)

(null)

 

Kommentera här: