Tävling, träning, nytt ridhus och sol

Sen jag skrev här sist har det hänt mycket i mitt liv! 🤩 

I onsdags fick Krut träna för Helene igen. Hon tyckte han hade utvecklats ännu mer i traven! Kul! Vi har jobbat ganska mycket med den hemma. Galoppen tycker han är såå jobbig nu. Han har så stor galopp så det gör det extra jobbigt för honom. Men fick bra tips som jag ska jobba vidare med. 

I fredags var vi in till ÖFK med Sugar. Han behöver ut och miljöträna lite, han har ju inte varit på så många ställen. Fast han brydde sig inte ett dugg där. Det ridhuset är annars rätt läskigt enligt många🦄🐴. Så guldstjärna till Sugar⭐️ 
På torsdag ska Sugar och jag vara med och rida på clinicen för Bo Jenå! 😃 

I lördags började vi fixa inför tävlingarna på Örsta nästa vecka . Ska bli hur kul som helst. 

Oså igår, tävling med Farina. Hon var SÅ SÅ SÅ  duktig, vi jobbade ihop inne på banan och inte mot varann!! 😍😭 äntligen!! Kan nog räkna på  en hand hur många gånger jag haft kontroll inne på banan. Hon vet att hon kan köra sitt race där nämligen🦄💥🤦🏼‍♀️😜 
Hon var dessutom väldigt fin i båda klasserna. Några små små missar i båda programmen mem överlag riktigt bra. Vi fick 66.09% och 66.7% vilket var sjukt nära det stora målet, alltså SM-kval på 67%... tyvärr var domarna väldigt ojämna hela dagen. Inte bara för mig utan för allihopa. För mig blev det ju lite synd när två domare låg högre och en som drar ner. Men skitsamma, inget att göra åt nu. Vi är bara jättenöjda över nästan 70% av en domare i sista klassen för där var hon SÅ fin. Laddad till tänderna men hon kunde kontrollera sig😉 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera här: