Helgen

Den här helgen har, likt de flesta andra helger, gått i ett😉 

I lördags red jag Sugar på banan. Han tappade en sko i onsdags och fick den påslagen i fredags, så han fixade lite egen vila igen. Tog det säkra före det osäkra och red på ridbanan därför, ifall han var pigg. Han skötte sig dock väldigt bra så jag hade inte behövt oroa mig. 
Mest skritt men även lite trav. I skritten jobbar jag med öppnor, för att han ska få stärka sitt inre bakben.
Om allt går som planerat tänkte vi att han snart ska få träna på riktigt. Känns som en bra idé att ta hjälp så snabbt som möjligt för att han ska ridas och stärkas rätt! 

Krut tömkörde jag. Efter träningen för Bosse fick han ett par dagar lite ledigt, gått i hagen och ridits i skogen. Så i lördags när han ändå bara skulle joggas igång lite lätt gjorde jag det på töm istället. Krut är en perfekt häst att lära sig att tömköra med, så jag försöker passa på att göra det så mycket jag kan för att lära mig själv. 

I söndags fm åkte vi till ridhuset med Krut. Han var så fin! Pigg och framåt och kändes jättebra. Han har blivit så fin på senaste tiden. Känns som att vi kommit över ett jobbigt trappsteg nu! 

Efter Krut red jag Farina! En spännande upplevelse 😂 hon var så pigg haha! Väldigt glad för att mamma kunde hålla i haha. Farina sprang på tvären typ hela vägen och hoppade runt som en jojo 😂 Hon blir så het och stark att jag inte ens kan bromsa, så om mamma släpper så drar hon 🤪 Red lite på banan när vi kom hem från skogen och då var hon jättefin. Det bästa med hjärtat är att trots att hon inte rids och tränar varje dag så kan jag bara hoppa upp och rida som vanligt. 

Efter det skrittade jag Sugar för hand en stund!

Idag slutade jag 12 istället för 15.40, så jag hann hem och fixa med hästarna i dagsljus! Guld värt! 
Dock var de rätt spralliga och jag var själv så det blev skrittpromenad för båda grabbarna. Men det gjorde inget, de skulle ändå typ göra sån aktivitet idag så det gjorde inget 😀 
(null)

(null)

(null)

(null)
Måste bara tillägga att våra hästar inte har varken grimma eller benskydd i hagen, men Krut fick gå ut direkt i hagen en stund till efter promenaden och då fick han ha på sig allt.😉
(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentera här: